بازداشت عامل انتشار شایعه شیوع کرونا در کردستان

© AP Photo / Ebrahim Noroozi پلیس ایران
 پلیس ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پلیس فردی را دستگیر کرد که کلیپ جعلی بستری شدن بیمار مبتلا به ویروس کرونا را منتشر کرده بود.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش پایگاه پلیس، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از دستگیری فردی که با انتشار کلیپی در فضای مجازی با عنوان بستری شدن فردی به علت بیماری کرونا در کردستان باعث تشویش اذهان عمومی شده بود، خبر داد.

سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت:« در پی دریافت گزارشی مبنی بر پخش کلیپی در فضای مجازی با عنوان «بستری شدن اولین فرد مبتلا شده به بیماری کرونا در یکی از بیمارستان های کردستان»، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

بازتاب گسترده این خبر در فضای مجازی، باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم از انتشار این ویروس در سطح استان شده بود. در این خصوص برابر تکذیب مسئولان بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، اقدامات پلیس فتا جهت شناسایی این فرد آغاز شد .

با شروع تحقیقات پلیس فتا کردستان، انتشار دهنده این کلیپ مورد شناسایی قرار گرفت و با کسب مجوز قضائی دستگیر و به دادسرا معرفی شد و انگیزه خود را از انتشار این کلیپ ، سرگرمی و شوخی عنوان کرد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین از 24 هزار نفر فراتر رفت  - اسپوتنیک ایران
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین از 24 هزار نفر فراتر رفت

هرگونه انتشار شایعات در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی شهروندان شود جرم تلقی شده و پلیس فتا با خاطیان برخورد قانونی خواهد کرد».

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با اشاره به انتشار گسترده شایعات در فضای مجازی از عموم مردم خواست از منتشر کردن اخبار و اطلاعاتی که منبع آن موثق نیست خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک ، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی اعلام کنند.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود.

روش تشخیص این بیماری مشخص شده و آلمانی‌ها کیت تشخیص این بیماری را تهیه کرده‌اند. در ایران نیز اقداماتی جهت تهیه کیت تشخیصی انجام شده است و آزمایشگاه مرجع سلامت از هر نظر برای شناسایی ویروس کرونا 2019 مجهز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала