جهانگیری: کانال مال سوئیس یک موضوع تبلیغاتی است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / جهانگیری: کانال مال سوئیس یک موضوع تبلیغاتی است
جهانگیری: کانال مال سوئیس یک موضوع تبلیغاتی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون اول رئیس جمهور ایران، واردات دارو از کانال مالی سوئیس را موضوعی تبلیغاتی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور ایران واردات دارو از کانال مالی سوئیس را موضوعی تبلیغاتی توصیف کرد و گفت: اینکه برای واردات دو میلیون دلار دارو از طریق کانال مالی سوئیس اجازه داده می شود این یعنی اقتصاد بزرگ و کشور ما را به درستی نشناخته اند. میزان واردات دارو به ایران فقط در سال جاری بیش از 3 میلیارد دلار بوده که برای آن پول پرداخت کرده و واردات انجام داده ایم.

ظریف: کانال مالی سوئیس نشانه حسن نیت آمریکا نیست - اسپوتنیک ایران
ظریف: کانال مالی سوئیس نشانه حسن نیت آمریکا نیست

معاون اول رییس جمهور ایران اضافه کرد: در همین شرایط تحریم، حجم تجارت ایران با دنیا در ده ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 70 میلیارد دلار بوده است و این یعنی اقتصاد بزرگی مانند ایران را نمی توان حبس کرد.

جهانگیری گفت: ایران از اقتصادی بزرگ برخوردار است و نیروی انسانی توانمند، مرز مشترک با 15 کشور همسایه و حوزه نفوذ قوی دارد و می تواند در همین محدوده و از طریق همکاری با کشورهای اطراف همه مسائل خود را به صورت جدی حل کرده و نیازها را تامین کند.

سفارت سوئیس در ایران با انتشاری پیامی در توئیتر اعلام کرده بود که حدود 180000 بسته داروی مورد نیاز پیوند اعضا به عنوان بخشی از معامله آزمایشی در چهارچوب تمهید تجاری انساندوستانه سوئیس وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد. به برکت سازوکاری قوی و متعهد، از طریق این تمهید، اطمینان حاصل خواهد شد که این محصولات به دست بیماران ایرانی برسد.

​پیش از این برایان هوک، نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران اظهار داشته بود که "فروش و تحویل داروهای سرطانی و داروهای پیوند دهنده به ایران" به پایان رسیده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала