خانواده سپهبد سلیمانی از عاملان ترور او شکایت می کنند

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leader خانواده سپهبد سلیمانی از عاملان ترور او شکایت می کنند
خانواده سپهبد سلیمانی از عاملان ترور او شکایت می کنند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد که خانواده سپهبد سلیمانی برای عاملان ترور وی پرونده قضایی تشکیل می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه ایران امروز سه‌شنبه ۱۵ بهمن در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در مورد شکایت خانواده سپهبد سلیمانی از مسببان ترور ایشان و تشکیل پرونده قضایی، گفت: ترور شهید سلیمانی مصداق تروریست دولتی است.

وقتی سپهبد سلیمانی شب را در خانه یک داعشی می ماند + ویدئو - اسپوتنیک ایران
وقتی سپهبد سلیمانی شب را در خانه یک داعشی می ماند + ویدئو

سخنگوی قوه قضائیه ایران ادامه داد: اقداماتی هم در قوه قضائیه و هم در وزارت امور خارجه انجام داده شده است، اما خانواده شهدا گفتند بعد از اربعین شهید و برگزاری مراسم، شکایت را ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: در عراق نیز پرونده‌ای تشکیل شده است و پیگیر آن هستیم. آنها هم جدی وارد رسیدگی شده و در دادگاه بین‌المللی هم پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала