تعلیق پهلوگیری کشتی های چینی در بنادر ایران

© Sputnik / Shiva Abshenasتعلیق پهلوگیری کشتی های چینی در بنادر ایران
تعلیق پهلوگیری کشتی های چینی در بنادر ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از تعلیق پهلوگیری کشتی های چینی در بنادر ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، اله‌مراد عفیفی‌پور، مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در نشستی خبری در حاشیه بازدید از گمرکات استان هرمزگان اظهار کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کالاهای وارداتی از چین و همچنین پرسنل و کشتی‌ها مجوزهای قانونی باید داشته باشند.

 ووهان چین  - اسپوتنیک ایران
تخلیه دانشجویان ایرانی از ووهان چین

وی ادامه داد: در اولین اقدام تیم پزشکی و پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در بنادر مستقر شده‌اند و به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس و ورود آن به کشور اقدامات لازم از قبیل چکاپ، بررسی‌ها و نمونه‌گیری کامل انجام می‌دهند و تاکنون مورد مشکوک و گزارشی مبنی بر ورود این بیماری به کشور از طریق بنادر و حمل و نقل دریایی در استان هرمزگان نبوده است.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد: کالاهای اساسی و خوراکی از قبیل گوشت، برنج، روغن، قند و شکر از چین وارد نمی‌شود لذا هیچ‌گونه نگرانی نداریم.

عفیفی‌پور اظهار کرد: پیش از این نیز در ورود کالاهای اساسی خوراکی حتما مجوزهای وزارت بهداشت و سازمان استاندارد کسب می‌شد سپس کالا ترخیص می‌شد اکنون نیز این شرایط با دقت بیشتری رعایت می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: یک نفر مورد مشکوک از کشتی ایرانی که از چین به کشور آمده بود به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شد و پس از چند روز بررسی و نمونه‌گیری کتبا اعلام شد که ویروس کرونا نبوده و هیچ مشکلی در این زمینه نیست.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: با توجه به این‌که در بخش حمل و نقل دریایی فاصله ۱۲ تا ۱۵ روزه از چین به ایران وجود دارد این شانس بزرگی برای این است که نگرانی در زمینه‌ی انتقال این بیماری از طریق پرسنل دریایی نداشته باشیم چرا که دوره این بیماری ۱۰ روزه بوده و به طور میانگین ۱۳ روز فاصله زمانی از ورود کشور چین به ایران است.

وزارت خارجه چین: آمریکا پیرامون کرونا ویروس وحشت ایجاد می کند - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه چین: آمریکا پیرامون کرونا ویروس وحشت ایجاد می کند

عفیفی‌پور همچنین یادآور شد: برای توزیع عادلانه بار بین کامیون‌داران سامانه‌ای در بنادر ایجاد شده که کامیون‌هایی که مجوز بار یا بارنامه داشته باشند می‌توانند وارد بنادر شوند که با این اقدام میزان زیادی از اعتراض رانندگان در خصوص توزیع ناعادلانه بار کاهش یافته و رضایت نسبی در این زمینه ایجاد شده است.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۰۰ میلیون تنی بندر شهید رجایی اظهار کرد: استان هرمزگان ۷۱ بندر کوچک و بزرگ در نوار ساحلی ۲۲۰۰ کیلومتری دارد و ۱۴ جزیره فعال، مسکونی و تجاری در این نوار ساحلی هستند که بیش از ۸۰ میلیون تن کالا را در این استان تخلیه و بارگیری می‌کنند.

به گفته مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با توجه به ظرفیت بالای حوزه مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان طی ۱۰ ماهه امسال ۱۵.۵ میلیون نفر سفر در این استان انجام شده که بیش از ۹۸ درصد سفرهای گردشگری و دریایی را شامل می‌شود.

عفیفی‌پور همچنین اظهار کرد: در زمینه‌ی کالاهای اساسی در حوزه غلات تا اواسط سال ۱۳۹۷ بندر امام خمینی (ره) هاب کالاهای اساسی بود که اکنون در این زمینه بندر رجایی نیز ورود کرده است و در این بندر بالغ بر یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن کالای اساسی طی ۱۰ ماهه امسال وارد و ترخیص شده است.

وی یادآور شد: راه‌اندازی سه پست اسکله کانتینری در بندر شهید رجایی در حال انجام است که طراحی و ساخت آن کاملا توسط ایرانی‌ها انجام می‌شود و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در اختیار صادرات کشور قرار می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала