ظریف: کانال مالی سوئیس نشانه حسن نیت آمریکا نیست

© Sputnik / Mihail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: کانال مالی سوئیس نشانه حسن نیت آمریکا نیست
ظریف: کانال مالی سوئیس نشانه حسن نیت آمریکا نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که کانال مالی ایران - سوئیس به هیچ وجه نشانه حسن نیت ابالات متحده نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به انجام اولین تعامل و انتقال مالی در چارچوب کانال مالی ایران و سوئیس برای انتقال اقلام بشردوستانه به ایران گفت: این اقدام نشانه حسن نیت آمریکا نیست، حتی نشانه آن نیست که ایالات متحده کوچکترین اقدام را در راستای اجرای تعهدش بر مبنای دستور موقتی دیوان دادگستری بین المللی انجام داده باشد چه رسد به اجرای تعهداتش طبق برجام.

فعال شدن کانال تجاری برای ارسال کالاهای انسان‌دوستانه به ایران - اسپوتنیک ایران
فعال شدن کانال تجاری برای ارسال کالاهای انسان‌دوستانه به ایران

محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران در حاشیه سخنرانی خود در دافوس درباره راه اندازی کانال مالی ایران و سوئیس گفت: این کانال کمتر از اجرای دستور دیوان بین المللی دادگستری است که به آمریکا دستور داد که حق ندارد از ورود غذا و دارو به ایران ممانعت کنند. سیاست آمریکا کماکان سیاست فشار به مردم ایران است. سیاست محروم کردن مردم از منابع مالی برای پرداخت هزینه های غذا و دارو و محدود کردن روش های استفاده از منابع مالی است.

وزیر خارجه ایران افزود: این یک قدم بسیار کوچک است دولت سوییس تلاش کرد ما از تلاش آنها قدردانی می کنیم اما این نشانه حسن نیت آمریکا نیست و حتی نشانه آن نیست که ایالات متحده آمریکا کوچکترین اقدام را در راستای اجرای تعهدش بر مبنای دستور موقتی دیوان دادگستری انجام داده باشد چه برسد به اینکه بر اساس برجام عمل کرده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала