چهار هزار زندانی در ایران آزاد می شوند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / چهار هزار زندانی در ایران آزاد می شوند
چهار هزار زندانی در ایران آزاد می شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان زندان های ایران اعلام کرد، تا کنون چهار هزار زندانی در این کشور مشمول آزادی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان های ایران در خصوص آخرین وضعیت بازنگری پرونده تمام زندانیان گفت: از اوایل هفته در استان خراسان رضوی آغاز شده و تمام زندانیان چهره به چهره وضعیت‌شان بررسی خواهد شد.

زندارن رایکرس در نزدیکی نیویورک به زودی بسته می شود - اسپوتنیک ایران
بزرگترین زندان جهان بسته می شود

وی افزود: زندانیانی که شرایط تخفیف برایشان فراهم باشد به آنها ابلاغ خواهد شد و می‌توانند در قالب این طرح از زندان آزاد شوند.

جهانگیر در خصوص آمار مشمولین آزادی گفت: تا این لحظه ۴ هزار نفر توانستند از این طرح استفاده کنند و آزاد شوند.

رئیس سازمان زندان‌های ایران در خصوص آخرین وضعیت بازداشتی‌های آبان گفت: به سرعت به پرونده آنها رسیدگی شده است. اکنون تعداد بسیار کمی از این متهمان در بازداشت هستند و آمار تعداد آنها همانی است که آخرین بار از سوی سخنگوی قوه قضائیه اعلام شده و آمار جدیدی اکنون در دست نیست.

جهانگیر در مورد انتقال زندانیان از ندامتگاه اوین به تهران بزرگ و گلایه بسیاری از آنها گفت: انتقال زندانیان برای متهمان در نظر گرفته شده است تا امکان تردد به شعب برایشان راحت تر شود و در بحث ارتباط خانواده‌های آنها و وکلا ایشان این طرح مطرح شده تا سریع‌تر و راحت تر خدمات بگیرند.

وی گفت: بنابراین این طرح در سطح استان تهران به دلیل پراکندگی در این استان در نظر گرفته شده تا متهمان در ندامتگاه اوین حضور یابند و محکومان به ندامتگاه تهران بزرگ منتقل شوند.

جهانگیر گفت: قبلاً زیرساخت‌های آن فراهم شده، مشکلات فضای آن برطرف و قرار است فضای مناسبی برایشان در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه از نظر بهداشتی مسائل رعایت و بازدیدهای متفاوتی انجام شده است، گفت: کمبودها اکنون برطرف شده‌اند. بعد از اعلام آمادگی استان تهران، مرحله به مرحله اعزام زندانیان آغاز شده است حتی دو تیم به ندامتگاه تهران بزرگ اعزام شده و با زندانیان از نزدیک گفتگو کرده‌اند و مشکلی در این باره گزارش نشده است و حتی مشکلات شأن نسبت به ندامتگاه اوین کمتر هم شده است و در مجموع راضی بودند.

وی تصریح کرد: شاید یکی از علل مطرح شده در مورد مشکلات ندامتگاه تهران بزرگ، راه دور آن باشد و خانواده‌ها برای رفت و آمد با مشکلاتی روبرو باشند به همین دلیل با اتوبوسرانی پیگیری کرده‌ایم با شهرداری و استانداری نیز توافقاتی شده تا تسهیلاتی را در نظر بگیرند.

وی گفت: مسئله دیگر مربوط به این است که خانواده‌ها در ایاب و ذهاب و رفت و آمدشان مشکل داشته باشند به همین دلیل این موضوع بر عهده مجموعه شهرداری، استانداری و دولت است تا کمک کنند و زیرساخت‌های لازم را در نظر بگیرند.

رئیس سازمان زندان‌های ایران گفت قانون اعلام کرده که نه تنها اوین بلکه تمام زندانیان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر باید به خارج از شهر منتقل شوند و در همین راستا این طرح دنبال می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала