بیمارستان ۱۰۰ تخت خواب هسته‌ ای ایران ‌افتتاح می‌ شود‌

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / CROPPED PHOTO / بیمارستان ۱۰۰ تخت خواب هسته‌ ای ایران ‌افتتاح می‌ شود‌
بیمارستان ۱۰۰ تخت خواب هسته‌ ای ایران ‌افتتاح می‌ شود‌ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان بیمارستان هسته‌‌ ای ایران در بوشهر گفت: این بیمارستان دارای ۱۰۰ تخت بستری است که در هفته سلامت در اوایل سال آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، در رابطه با ویروس کرونا اظهار داشت: خوشبختانه هیچ‌ گونه مورد مثبتی از این بیماری در کشور و استان بوشهر گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه انتشار ویروس کرونا یک ماه پیش از کشور چین آغاز شد افزود: اکنون نزدیک به ۱۳ هزار نفر در ۲۰ کشور جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند که تاکنون در ایران گزارش این بیماری ارائه نشده است.

هر آنچه باید از کرونا ویروس ها بدانیم - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
هر آنچه باید از کرونا ویروس ها بدانیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با تأکید بر تست و آزمایش مسافرانی که از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شوند گفت: با تمهیداتی که در مبادی ورودی فرودگاهی، بنادر و مرزهای زمینی کشور اندیشیده شده تمام مسافرانی که وارد کشور می‌شوند معاینه و پرسشگری می‌شوند و در این راستا اگر کسانی به کشور چین سفر کرده و یا با این دست از بیماران تماس داشته‌اند مورد معاینه دقیق قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده بیماری در این افراد، قرنطینه می‌شوند.

کشمیری، با تصریح به اینکه در مرزهای دریایی و فرودگاه‌های استان بوشهر تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود بیماری کرونا اندیشیده شده اضافه کرد: در این راستا تمام مسافران و ملوانان که از دیگر کشورها وارد ایران و استان بوشهر می‌شوند مورد معاینه دقیق قرار می‌گیرند و تب‌سنجی و پرسشگری می‌شوند و این افراد باید فرم مورد نظر را تکمیل کنند.

وی با تأکید بر جدی گرفتن بیماری کرونا به‌ویژه در بهداشت فردی افزود: این بیماری واکسن و دارو ندارد اما می‌توان با رعایت موارد مهم بهداشتی از آن جلوگیری کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اظهار اینکه بیماری کرونا در ابتدا مشترک بین حیوانات بود تصریح کرد: این بیماری از حیوانات در چین به انسان منتقل شد و اکنون از طریق انسان به انسان از طریق سرفه و عطسه منتقل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، با اعلام پیشرفت ۹۰ درصدی ساختمان بیمارستان هسته‌‌ای ایران در بوشهر گفت: این بیمارستان دارای ۱۰۰ تخت بستری است که در هفته سلامت در اوایل سال آینده افتتاح می‌شود.

وی راجع به تخصیص اعتبارات بیمارستان هسته‌‌ای ایران در بوشهر نیز گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان در اجرای این طرح درمانی هزینه شده است و ۴۰ میلیارد تومان هم صرف تأمین تجهیزات می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала