تا ۱۴۰۴، ده درصد از کل اقتصاد ایران دیجیتالی می‌شود

© Photo / IRNAتا ۱۴۰۴، ده درصد کل اقتصاد ایران دیجیتالی می‌شود
تا ۱۴۰۴، ده درصد کل اقتصاد ایران دیجیتالی می‌شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر ارتباطات ایران از هدف‌گذاری برای دیجیتالی نمودن ۱۰ درصد از اقتصاد این کشور تا سال ۱۴۰۴ خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ایران در خصوص مصوبه جدید شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: امشب در شورای عالی فضای مجازی، مصوب شد که تا ۱۴۰۴، اندازه اقتصاد دیجیتال ایران، ده درصد کل اقتصاد کشور شود.

وزیر ارتباطات ایران در یک رشته توئیت نوشت: برای رسیدن به این هدف تغییرات زیادی لازمه، مشکلات قرن۲۱، راه حلهای قرن بیست‌ویکمی دارد. حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر درسال باید به عدد ۲۰۰ میلیون یورو برسه، این عدد در حال حاضر ۱۵۰۰ میلیارد تومان برآورد میشه. تغییرات و نیز تسهیل مقررات در جذب سرمایه از طریق بورس یک اتفاق مهمه که رخ خواهد داد.

​آذری جهرمی افزود: در تجارت الکترونیک، خرده فروشی الکترونیکی باید به سهم ده درصدی برسه، تسهیل گری ویژه برای این مهم در نظر گرفته شده است. متوسط سرعت دسترسی خانگی برای همه جمعیت ایران تا سال ۱۴۰۰، بایستی به عدد ۲۵مگابیت درثانیه برسه و در موبایل به حداقل ۱۰مگابیت درثانیه، تا ۱۴۰۴، ده درصد جمعیت ایران باید به خدمات فیبرنوری منازل و یا 5G متصل شوند.

​وی تصریح کرد: شکل‌گیری سه قطب مرکز داده در کشور، و در کنار آن، ارتقای خدمات ابری از دیگر هدف‌گذاریهاست که باید تا ۱۴۰۴ عملیاتی شود. بیست درصد گوشی تلفن همراه مورد نیاز بازار باید تولید داخل باشد، در تولید تجهیزات امنیتی برای حفاظت از زیرساختهای حیاتی در شبکه ملی اطلاعات باید به خودکفایی برسیم.

​وزیر ارتباطات ایران در انتها افزود: رشد خدمات پایه در شبکه ملی باید به گونه‌ای باشد که از اقتصاد دیجیتال کشور در برابر تحریمهای ظالمانه محافظت کند. به آینده روشن خوش آمدید!

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала