توقف پروازهای رفت و برگشت چین به ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توقف پروازهای رفت و برگشت چین به ایران
توقف پروازهای رفت و برگشت چین به ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران از توقف پروازهای رفت و برگشت چین به ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، علی ربیعی سخنگوی دولت ایران عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره فعالیت‌های دولت این کشور جهت اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا گفت: ما در کنار دولت و مردم چین هستیم ضمن آنکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم آمادگی خود را اعلام کرده و کمک‌هایی که مورد نیاز و در توان ایران است حتماً انجام خواهیم داد.

سفرهای تفریحی از چین به ایران ممنوع می شود - اسپوتنیک ایران
سفرهای تفریحی از چین به ایران ممنوع می شود
وی اعلام کرد: در تمام مرزهای ورودی که احتمال ورود و خروج از آنها وجود دارد تیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آنجا با نیروهای متخصص مستقر است ضمن آنکه همه مرزهای هوایی، زمینی و دریایی هم کنترل می‌شود.

سخنگوی دولت ایران تاکید کرد: مسئولیت سلامت ایرانیان بر عهده دولت است از این رو تصمیمات ما مبتنی بر سلامت آنها است. از این رو به طور موقت پروازهای مستقیم ایران از چین و چین به ایران تعطیل شد تا تمهیدات بیشتر اندیشیده شود.

ربیعی همچنین گفت: ایرانیان مقیم چین در صورت تمایل به بازگشت، با هواپیمای تجهیز شده به کشور بازگردانده می‌شوند.

سخنگوی دولت گفت: مردم به شایعاتی که درباره کرونا منتشر می‌شود توجه نکنند چرا که وزارت بهداشت محور اطلاع رسانی در این زمینه است.

در 31 دسامبر، 2019، مقامات چینی به سازمان بهداشت جهانی خبر از شیوع همه گیری یک ویروس ناشناخته در شهر ووهان دادند. بعدتر کارشناسان مشخص کردند که عامل این بیماری کروناویروس است. با توجه به آخرین اطلاعات منتشر شده، دهها نفر بر اثر این ویروس تابحال جان باختند. این ویروس در حال حاضر از مرزهای چین به بقیه نقاط گسترش یافته است. مقامات چینی رسما تایید کرده اند که این ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. دولت چین نگران شیوع ویروس کرونا است به همین دلیل شهرهایی که این ویروس در آن شیوع دارند را قرنطینه می کند و اعلام کرده است که قرنطینه‌های انجام شده برای جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک می باشد. برخی کشورها نیز مسافران ورودی از چین را تحت معاینات دقیق قرار می دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала