مبتلایان به ویروس کرونا در استان یزد وجود ندارد

© REUTERS / Kim Kyung Hoonمبتلایان به ویروس کرونا در استان یزد وجود ندارد
مبتلایان به ویروس کرونا در استان یزد وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد اطلاع داد که تا به امروز هیچ فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان یزد نبوده است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم سلمانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص اخبار مبنی بر شناسایی دو گردشگر چینی و آلمانی مبتلا به ویروس کرونا در استان یزد، بیان داشت: هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان تاکنون مشاهده نشده است.

وی خاطر نشان کرد: ساختار بیماریابی، شناسایی و مدیریت بیماری های واگیر در سراسر کشور براساس پروتکل های بین المللی و دستورالعمل های ملی فعال شده است.

سلمانی افزود: به گفته وزیر بهداشت در چند روز گذشته یک گردشگر چینی و آلمانی مشکوک به کرونا ویروس در استان یزد شناسایی و تحت نظر قرار گرفتند و بعد از ازمایش ها و نمونه گیری های انجام شده، نتایج منفی گزارش شد.

Коронавирус инфографика - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا با چند راهکار ساده

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان داشت: اطلاع رسانی صریح، صحیح و به هنگام انجام می شود، هموطنان عزیز توجهی به شایعات، حواشی و مطالب غیرمستند که از منابع و مراجع رسمی حوزه سلامت صادر نشده، نداشته باشند.

هما خورشیدی،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز در این زمینه گفت: تاکنون هیچ گردشگری مبتلا به ویروس کرونا در استان یزد مشاهده نشده است.

وی افزود: گردشگران ورودی به کشور در فرودگاه‌های بین المللی از طرف وزارت بهداشت کنترل شده و در استان یزد نیز گردشگران خارجی در مبادی ورودی استان کنترل می‌شوند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: در کشور چین نیز تور‌هایی که احتمال ابتلا به بیماری کرونا در آن‌ها وجود داشته است نیز لغو شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала