تتلو در ترکیه بازداشت شد + عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / امیر تتلو خواننده رپ ایرانی
 امیر تتلو خواننده رپ ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امیرحسین مقصودلو (تتلو) قصد سفر به لندن را داشت که پلیس ترکیه به درخواست دولت ایران او را دستگیر کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه‌های داخلی، سردار نوریان، سخنگوی ناجا اعلام کرد که به درخواست پلیس اینترپل ایران و همکاری پلیس ترکیه، تتلو بازداشت شد.

امیر حسین مقصودلو مدعی شده که قصد سفر به لندن را داشته و پلیس ترکیه به او اعلام کرده که به خواست دولت ایران او را دستگیر کرده است. هم اکنون کارهای اداری مربوط به انتقال تتلو در دست انجام است.

امیر تتلو در سال 2004 آغاز به کار کرد و با وبلاگی که امین دانکر، دوست نزدیک او ایجاد کرده بود به انتشار اثرهایش پرداخت. اندک اندک نامی در میان خوانندگان جوان آن روز‌ها پیدا کرد. در سال 2012، تتلو نخستین آلبومش را با نام «زیر همکف» منتشر کرد. او همچنین آلبوم تتلیتی را در سال 2013 ارائه کرد که حاوی 15 ترانه بود. همچنین او پس از خداحافظی جنجالی خودش دوباره به دنیای موسیقی بازگشت.

 امیر تتلو خواننده رپ ایرانی - اسپوتنیک ایران
پرچم جنجالی امیر تتلو +عکس، ویدئو

تتلو در سال 2014 توسط پلیس امنیت اخلاقی ایران بازداشت شدکه پس از مدتی آزاد شد. او پس از آزادی با انتشار نامه‌ای از طرفدارانش عذرخواهی کرد. امیر تتلو پس از دستگیری و آزادشدن در صفحهٔ رسمی فیس‌بوک خود این اخبار را منتشر کرد. چند بار نسبت به اشتباهاتش اقرار کرد و در یک پروندهٔ صوتی خبر از پشیمان شدنش داد. چندی بعد، اخبار مبنی بر انتشار ندامت‌نامه‌ای از او و تلاشش برای کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

تتلو ترانه منم یکی از اون یازده تام را در حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی فوتبال 2014 برزیل خواند. این آهنگ تمی غمگین دارد و در آن از زمین خاکی، بدبختی و توپ پلاستیکی یاد شده‌است.

امیر تتلو اعلام کرد که پس از آهنگ «مردمان بی عشق» از موسیقی خداحافظی می‌کند و می‌خواهد فوتبالیست شود. او در سال 2018 با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: «من عاشق این شهر بودم، اما خداحافظ تهران، خداحافظ ایران».

Посмотреть эту публикацию в Instagram

Публикация от Ronak 🌞 (@ronak.diary)

امیرمقصود لو به ترکیه سفر کرد و چند کنسرت نیز در آنجا به اجرا گذاشت تا اینکه صبح روز 28 ژانویه در صفحه اینستاگرامی اش با انتشار متن و تصویری از دستگیری‌اش از سوی ماموران پلیس ترکیه خبر داد.

امیرحسین مقصودلو معروف به تتلو در سال 1382 آغاز به کار کرد و با وبلاگی که امین دانکر، دوست نزدیک او ایجاد کرده بود به انتشار اثرهایش پرداخت.

در سال 2012، تتلو نخستین آلبومش را منتشر کرد.

تتلو در 12 آذر 1392 توسط پلیس امنیت اخلاقی ایران بازداشت و پس از مدتی در 14 آذر 1392 آزاد شد.

او پس از آزادی با انتشار نامه‌ای از طرفدارانش عذرخواهی کرد. امیر تتلو پس از دستگیری و آزادشدن در صفحهٔ رسمی فیس‌بوک خود این اخبار را منتشر کرد. چند بار نسبت به اشتباهاتش اقرار کرد و در یک فایل صوتی خبر از پشیمان شدنش داد.

چندی بعد، اخبار مبنی بر انتشار ندامت‌نامه‌ای از او و تلاشش برای کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала