افزایش یارانه نقدی در سال 1399

© Photo / IRNAافزایش یارانه نقدی در سال 1399
افزایش یارانه نقدی در سال 1399 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل ایران از افزایش مبلغ یارانه در سال آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، هادی قوامی، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل ایران در نشست خبری ظهر امروز (دوشنبه) خود با تشریخ آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون در سال آینده ۲۸ هزار تومان به مبلغ یارانه در سال ۹۹ اضافه خواهد شد و از ابتدای فروردین سال آینده رقم یارانه نقدی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۲ هزار تومان افزایش می‌یابد.

روایت جالب روحانی درباره علت اعلام تومان به عنوان واحد رسمی پول ایران  - اسپوتنیک ایران
در چه صورتی پرداخت یارانه نقدی به شهروندان ایران قطع خواهد شد؟

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق از مبلغ ۳۱ هزار میلیارد تومانی که در لایحه بودجه برای اجرای طرح حمایت معیشتی خانوارها در نظر گرفته شده بود ۲۰ درصد برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که ۷ میلیون نفر هستند اختصاص می‌یابد و ۲۸ هزار میلیارد تومان باقیمانده بین ۷۸ میلیون یارانه بگیر به صورت یکسان توزیع خواهد شد. با این مصوبه کمیسیون تلفیق ۱۸ میلیون نفری که یارانه معیشت نمی‌گرفتند از این به بعد این یارانه را متناسب با اعضای خانوار دریافت می‌کنند و مبلغ یارانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز به ۱۲۲ هزار تومان افزایش پیدا خواهد  کرد.

به گفته‌ی قوامی، در سال آینده تنها یک یارانه که ترکیبی از یارانه نقدی و یارانه معیشتی بنزین است پرداخت می‌کنند.

قوامی  خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه کمیسیون تمام وجوه دریافتی از آب و برق حداکثر دو هفته از زمان واریز شرکت‌ها به شرکت‌ها برگشت داده می‌شود تا کار شرکت‌ها با اخلال مواجه نشود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق از مصوبه دیگر این کمیسیون برای بیمه دو هزار نفر از راهنمایان گردشگری در سال ۹۹ خبر داد و گفت: طبق مصوبه دیگر کمیسیون در سال ۹۹ خرید برق از نیروگاه اتمی بوشهر بر اساس هزینه تمام شده حسابرسی شده این نیروگاه صورت می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала