ظریف: تهدید ترامپ مصداق بارز تروریسم فرهنگی بین‌المللی است

© Sputnik / Mihail Metzel /  مراجعه به بانک تصاویر تهدید ترامپ مصداق بارز تروریسم فرهنگی بین‌المللی است
تهدید ترامپ مصداق بارز تروریسم فرهنگی بین‌المللی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایران تهدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای نابودی مراکز فرهنگی و تمدنی ایران را مصداق بارز تروریسم فرهنگی بین‌المللی خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در نشست هم‌اندیشی حفاظت از اموال فرهنگی ملت‌ها و میراث جهانی گفت: تهدید رئیس جمهوری آمریکا برای نابودی مراکز فرهنگی و تمدنی ایران مصداق بارز تروریسم فرهنگی بین المللی است و ادامه قانون شکنی رژیم آمریکا برای شکستن مقاومت مردم ایران است که از یک سو با تروریسم اقتصادی با صراحت منابع تأمین غذا و داروی مردم دلاور ایران را نشانه گرفته و وزیر خارجه‌اش در یک اقدام مجرمانه که مصداق توطئه برای نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است اعلام می‌کند که اگر ایران میخواهد مردمش غذا داشته باشند باید از ماتبعیت کند. 

ایران احتمال مذاکره با آمریکا را رد نمی کند - اسپوتنیک ایران
ایران احتمال مذاکره با آمریکا را رد نمی کند

ظریف افزود: از سوی دیگر، در قالب حمله جنایتکارانه و "تروریسم دولتی" دست به ترور یکی از محبوب ترین شخصیتهای ایران و منطقه می‌زند و در کمال وقاحت به ترور سردار سرافراز شهید سپهبد قاسم سلیمانی افتخار می‌کند. تهدیدات ترامپ تبلور تنفر ناشی از حقارت است. نه فقط تنفر از ایران و فرهنگ غنی ایرانی، بلکه تنفر از فرهنگ، تمدن و هر چیزی که بیانگر صلح و ثبات است.

وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: رژیم ترامپ با اقدامات نامتعارف و غیرعقلانی، سعی در پررنگ‌تر کردن نقشی ناخوشایند و منفی در تاریخ دارد حتی اگر به بهای نابودی بخشه‌ای زیبایی از تاریخ و هویت بشریت تمام شود. این رژیم قبلا نیز نشان داده است که به قوانین، رویه‌ها و حتی تعهدات بین‌المللی دولت خود پایبند نیست.

وی افزود: اعلام خروج از یونسکو، خروج از معاهده آب و هوایی پاریس، خروج از معاهده منع موشکهای هسته‌ای میانبرد و کوتاهبرد در کنار خروج یکجانبه از توافق برجام تنها نمونه هایی از یکجانبه‌گرایی، انکار حقوق بین الملل و به واقع قانون ستیزی این رژیم است. این رژیم (آمریکا) علیرغم ادعاهای خود بارها نشان داده که اعتقادی به مذاکره و پایبندی به تعهدات قبلی و فعلی ندارد. دشمنی با فرهنگ، حتی خصومت با یک ملت نیست بلکه مخاصمه و مبارزه با ارزش های مشترک فرهنگی و دستاوردهای تمدنی ملل مختلف جهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала