رازی ناگفته در شهادت سردار سلیمانی

© Sputnik / Mazyar Asadiرازی ناگفته در شهادت سردار سلیمانی
رازی ناگفته در شهادت سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از دوستان نزدیک سردار سلیمانی، راز سالم ماندن دست و انگشتر او در جریان شهادت را بیان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سردار سلیمانی، قبل از شهادت و قبل از رفتن به سوریه برای اولین بار قبل از اینکه به سفر برود، سه روز خانواده را جمع می‌کند و هیچ جایی نمی‌رود. نه محل کار و نه دفتر رهبری. برای اولین بار بوده که چنین اقدامی می‌‌کرد که برای خانواده هم تعجب‌آور بود. انگار خودش می‌دانست که سفر آخرش است.

 وضعیت مهاجران ایرانی در مرز آمریکا و کانادا پس از ترور سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
وضعیت مهاجران ایرانی در مرز آمریکا و کانادا پس از ترور سردار سلیمانی

یوسف افضلی، یکی از دوستان سردار شهید قاسم سلیمانی در این باره گفت: آقای خالقی از اهالی زرند کرمان است و در جایی حدود 30 سال پیش با سردار سلیمانی عقد اخوت بسته بود و اکنون در قم زندگی می‌کند. حاج قاسم قبل از شهادت به آقای خالقی تماس می‌گیرد تا با هم به زیارت بروند. آقای خالقی تعریف می‌کرد، رفتیم قم و حاج قاسم حرم حضرت معصومه را زیارت کرد و بین خادمان نشست و به گفت‌وگو پرداخت. بعد به سمت خانه رفتیم و دم در، یکی که به زبان عربی صحبت می‌کرد را در آغوش گرفت که متوجه نشدم چه گفت و بعد از صحبت یک انگشتر که در انگشت کوچکش بود، به آن فرد داد. بعد که می‌خواست به تهران برود گفتم من تا میدان 72 تن می‌آیم که اصرار کرد و گفت: نه، خودم تنها می‌روم، اما من اصرار کردم تا ایشان را همراهی کنم. تا اینکه تا تهران با هم آمدیم. در مسیر تهران به من گفت که خیلی با این انگشتر نماز شب خوانده‌ام، اگر اتفاقی برایم افتاد این انگشتر را در قبرم بگذارید. آقای خالقی می‌گفت که رمز اینکه دست با انگشتر ماند، شاید همین علاقه وی بود.

آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала