توصيه ظريف به ترامپ: به حقایق تكيه كنيد، نه سرخط خبرها

© AFP 2023 / Atta Kenareتوصيه ظريف به ترامپ: به حقائق تكيه كنيد، نه سرخط خبرها
توصيه ظريف به ترامپ: به حقائق تكيه كنيد، نه سرخط خبرها  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف، به رئیس جمهور آمریكا، دونالد ترامپ توصیه كرد كه در زمان ساخت سیاست خارجی بر واقعیت ها تمرکز كند، نه عناوین در رسانه ها.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف در واکنش به توئیتر فارسی ترامپ در رد پیشنهاد وی در خصوص لغو تحریم ها پیش از مذاکرات احتمالی، در توئیتر خود نوشت: " دونالد ترامپ باید نظرات و تصمیمات سیاست خارجی خود را بر اساس واقعیت ها قرار می داد، نه سرخط خبرهای فاکس نیوز و مترجمان فارسی اش."

 پیش از این ، ترامپ با اشاره به فاکس نیوز، در توییتر به زبان های انگلیسی و فارسی نوشت که " وزیر امور خارجه ایران می گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می خواهد که تحریم ها برداشته شود. نه، مرسی!".

 وزیر امور خارجه ایران همچنین گزیده ای از مصاحبه خود را با اشپیگل ضمیمه كرد، كه در ابتدا وی نظرات خود را درباره احتمال مذاكره با آمریكا مورد بحث قرار داده بود. ظریف خاطرنشان کرد: متن به زبان انگلیسی در دسترس ترامپ است.

در مصاحبه با این نشریه، ظریف گفت که " من هرگز این احتمال را رد نمی کنم که مردم رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیت را بشناسند. برای ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید نشسته است. مهم است که آنها چگونه رفتار می کنند. دولت ترامپ می تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم ها را برداشته و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در پای میز مذاکره هستیم و این آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند. "

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала