پاسخ فارسى ترامپ به شرط ظريف براى مذاكره

© REUTERS / Pool / Christian Hartmannپاسخ فارسى ترامپ به شرط ظريف براى مذاكره
پاسخ فارسى ترامپ به شرط ظريف براى مذاكره - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهورآمریکا، دونالد ترامپ درخواست وزیر خارجه ایران که خواستار لغو تحریم ها پیش از مذاکره شده بود را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در واکنش به درخواست ایران برای مذاکره پس از لغو تحریم های ایالات متحده، در توئیتر خود با آن مخالفت کرد.

رئیس جمهور آمریکا در توئیتر خود نوشت: وزیر امور خارجه ایران می گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می خواهد که تحریم ها برداشته شود. نه، مرسی!"

پیشتر وزیر امور خارجه ایران، محمد جواد ظریف گفته بود: " در صورتی که واشنگتن مسیر خود را تغییر داده و تحریم ها علیه ایران را لغو کند، حتی پس از ترور سردار قاسم سلیمانی احتمال مذاکره با آمریکا را رد نمی کند."

وی در مصاحبه ای با روزنامه اشپیگل آلمان گفت: " من هرگز این احتمال را رد نمی کنم که مردم رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیت را بشناسند. برای ما مهم نیست که چه کسی در کاخ سفید نشسته است. مهم است که آنها چگونه رفتار می کنند. دولت ترامپ می تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم ها را برداشته و به میز مذاکره برگردد. ما هنوز در پای میز مذاکره هستیم و این آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند."

گفتنی است که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سپهبد قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала