وضعیت مهاجران ایرانی در مرز آمریکا و کانادا پس از ترور سردار سلیمانی

© Sputnik / Nasibeh Esmaeili وضعیت مهاجران ایرانی در مرز آمریکا و کانادا پس از ترور سردار سلیمانی
 وضعیت مهاجران ایرانی در مرز آمریکا و کانادا پس از ترور سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به مرزبانان آمریکایی دستور داده شده بود که افراد ایرانی تبار را مورد بازجویی قرار دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، یک کارمند گمرک و خدمات مرزی آمریکا بدون ذکر نام اشاره کرد که به مرزبانان آمریكایی كه در مرزهای كانادا مشغول كار بودند، دستور داده شد كه در ارتباط با وخیم تر شدن اوضاع در خاورمیانه، افراد ایرانی تبار را متوقف و بازجویی كنند.

این کانال تلویزیونی خاطرنشان می کند که ده‌ها شهروند آمریکایی با منشا ایرانی پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در تاریخ 3 ژانویه در ایست بازرسی در شهر بلین (واشنگتن) متوقف شدند. برخی از آنها چند ساعت تحت بازجویی قرار گرفتند و در مورد ایران از آنها سؤال کردند. 

مقامات گمرک و مرزبانی ایالات متحده تأیید کردند که زمان سفر در مرز کانادا واقعاً افزایش یافته است، اما این به دلیل "افزایش مسافران و تعداد محدود کارمندان در تعطیلات سال نو بوده است."

رهبر ایران: آمریکا در حادثه شهادت سردار سلیمانی به تروریست بودن اعتراف کرد - اسپوتنیک ایران
رهبر ایران: آمریکا در حادثه شهادت سردار سلیمانی به تروریست بودن اعتراف کرد

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала