ظریف: ما برجام را بُردیم

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: ما برجام را بُردیم
ظریف: ما برجام را بُردیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اروپا و آمریکا مجبور شدند سیاست‌های خود را کنار بگذارند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، وزیر امور خارجه ایران اعلام نمود که اروپا و آمریکا مجبور شدند سیاست‌های خود را کنار گذارند و به همین دلیل است که آمریکا خودش را می‌کشد تا اروپا از برجام خارج شود.

وی در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس گفت:«موضوع مداخله سفیر انگلیس در تظاهرات، شدیدا محکوم شد. لازم است توضیح دهم که با صحبت‌های آقای ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در سوال پیرامون برجام موافق نیستم ما در برجام بردیم و اروپایی‌ها نبردند. اروپا و آمریکا مجبور شدند سیاست‌های خود را کنار گذارند و به همین دلیل است که آمریکا خودش را می‌کشد تا اروپا از برجام خارج شود. در آخرین کار هم اروپایی‌ها را تهدید کرد که تعرفه واردات خودروهایشان را 25 درصد افزایش می‌دهد مگر آنکه از برجام خارج شوند.

لاوروف پیشنهاد کرد تا اعضای برجام دیدار کنند  - اسپوتنیک ایران
لاوروف پیشنهاد کرد اعضای برجام دیدار کنند

وزارت خارجه اقدامات متعددی در برابر دخالت‌های آمریکایی‌ها در سال 1396 (2018)انجام داد مهم‌ترین آن خنثی کردن طراحی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل است. آمریکایی‌ها به عنوان عضو دائم شورای امنیت تصمیم گرفته بودند که با سوء‌استفاده از مکانیزم شورا موضوع اغتشاشات و ناآرامی‌های سال 1396 را به شورای امنیت ببرند. سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران چنان موفق بود که آن جلسه تبدیل شد به جلسه‌ای برای محاکمه ایالات متحده.

این کارها راحت نیست به طراحی، برنامه‌ریزی و گفت‌وگو در عرصه‌ بین‌المللی نیاز دارد. اینها سند افتخار جمهوری اسلامی ایران است. در دیپلماسی و سیاست خارجی کار دیپلمات‌ها مهم است، اما مردم هستند که حرف اول را می‌زنند برای آنکه در دنیا قوی باشیم نیاز به مردم داریم و برای آنکه دیپلماسی قوی داشته باشیم به مردم نیازمندیم. این مردم بودند که سیاست آمریکا را در شورای امنیت خنثی کردند ما کارگزار و خادم مردم هستیم.

ما از سیاست جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی دفاع کرده و به سفرا مداخلات آمریکا را توضیح دادیم به رسانه‌های جمعی هم درباره‌ی مداخلات آمریکا توضیحاتی ارائه کردیم البته که همه ما حق مردم برای اعتراض و تظاهرات مسالمت‌آمیز را به رسمیت شناخته، اما مداخله خارجی‌ها را نمی‌پذیریم کما آنکه مداخله سفیر انگلیس در تظاهرات اخیر را با شدیدترین لحن محکوم کردیم. ما سیاست‌هایمان را در چارچوب سیاست‌های نظام دنبال می‌کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала