موسوی: ظریف در نشست داووس شرکت نمی کند

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranموسوی: وزیر خارجه در نشست داووس حاضر نمی شود
موسوی: وزیر خارجه در نشست داووس حاضر نمی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از لغو حضور وزیر امور خارجه این کشور در نشست داووس خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست امروز خود با خبرنگاران اعلام کرد: قرار بود که وزیر امور خارجه به کشور سوئیس برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سفر کند ولی به رغم دعوت رسمی  اولیه و حتی حضوری از ایشان، برنامه تنظیم شده ایشان  را به هم زدند و ترتیبات دیگری را در نظر گرفتند و در همین چارچوب این  سفر متاسفانه انجام نمی‌شود.

ظریف از رفتن به داووس امتناع کرد - اسپوتنیک ایران
ظریف از رفتن به داووس امتناع کرد

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین گفت: رئیس دومای روسیه هفته آینده به تهران سفر می‌کند. وزیر راه نیز به اوکراین سفر کرده است و پیام رسمی جمهوری اسلامی ایران را به مقامات اوکراینی  تحویل می‌دهد.

وی همچنین گفت: وزیر خارجه ونزوئلا نیز شب گذشته به تهران آمد و امروز ظهر هم  با وزیر خارجه دیدار می‌کند.

موسوی افزود: به زودی  یکی از مقامات کشورهای منطقه به ایران می‌آید که بعد از قطعی  شدن اعلام می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهار کرد : به رغم خباثتی که در  برخی از کشورهای اروپایی می‌بینیم معتقدیم  که باب  مذاکره بسته نشده است و توپ در زمین کشورهای اروپایی است که خودی نشان دهند و به بیانیه و  ادعاهایی که در بوق و کرنا  در این زمینه مطرح می‌کنند، عمل کنند.

وی گفت: ما ابتکاراتی را که به ذهنمان رسیده  از دل برجام استخراج کرده‌ایم و به  آنها پیشنهاد کرده‌ایم و اکنون توپ در زمین آنها است که آیا می‌خواهند مستقل باشند یا به حرف‌های قلدری مثل آمریکا  گوش بدهند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اقدام آلبانی در اخراج دیپلمات‌های  ایرانی از این کشور گفت: احساس  می‌کنیم  دولت آلبانی دچار خطاهای پی‌درپی شده است و بدون هیچ دلیل و مدرکی  این کار را انجام داده است. ما این اقدام  را محکوم می‌کنیم و امیدوارم دولت آلبانی از مسیر کج  به راه درست برگردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала