علت اصلی مرگ ایرانی‌ها چیست؟

© Sputnik / Arina Topolevaعلت اصلی مرگ ایرانی‌ها چیست؟
علت اصلی مرگ ایرانی‌ها چیست؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس آمارهای سازمان ثبت احوال ایران میزان ناخالص مرگ و میر در سال گذشته ۴.۷ به ازای هر هزار نفر جمعیت است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس آمارهای سازمان ثبت احوال ایران میزان ناخالص مرگ و میر در سال گذشته ۴.۷ به ازای هر هزار نفر جمعیت است. این میزان در تمام نقاط ایران وضعیتی همسان ندارد و بین ۶.۵ در استان گیلان و ۳.۵ در استان بوشهر متغیر است.

کدام کشور رکوردار مرگ و میر بر اثر مصرف الکل است؟ - اسپوتنیک ایران
کدام کشور رکوردار مرگ و میر بر اثر مصرف الکل است؟

بر پایه آمارهای مرگ و میر ثبت شده در سال گذشته، میانگین سن مردگان ۶۶.۹ سال است که این سن برای مردان ۶۴.۱ و برای زنان ۶۸.۸۴ سال ثبت شده است که این ارقام در استان‌ها در فاصله سنی ۷۰.۶۰ و ۴۸.۸۸ سال قرار دارد که کمینه میانگین سنی مربوط به استان سیستان و بلوچستان و بیشینه آن مربوط به استان گیلان است.

از کل مرگ‌های ثبت شده در سال ۹۷ عواملی مانند بیماری‌های قلبی و عروقی با ۳۸.۶ درصد (۶۳.۳ درصد از مرگ و میرهای ثبت شده مربوط به افراد بالای ۷۰ سال بوده است)، سرطان‌ها و تومورها با ۱۱.۳ درصد (بیشترین درصد مربوط به گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال با ۱۲.۴ درصد)، بیماری‌های دستگاه تنفسی با ۹.۸ درصد (بیشترین درصد مربوط به گروه سنی ۸۰ تا ۸۴ با ۱۵.۴ درصد)، حوادث غیرعمدی با ۷.۱ درصد (بیشترین درصد مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۳۹ با ۳۹.۴ درصد)، بیماری‌های عفونی و انگلی با ۴.۷ درصد پنج عامل اصلی مرگ‌های ثبت شده در کشور هستند که ۷۱.۵ درصد از مرگ و میرها با این دلایل رخ داده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала