رهبرایران: تنبیه اصلی آمریکا اخراج از منطقه است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoرهبرایران: تنبیه اصلی آمریکا اخراج از منطقه است
رهبرایران: تنبیه اصلی آمریکا اخراج از منطقه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر ایران، آیت الله خامنه ای در خطبه های نماز جمعه تهران در روز 27 دی ماه، بهترین تنبیه آمریکا را اخراج از منطقه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، رهبر ایران، آیت الله خامنه ای در روز 27 دی پس از مدتها و از 1390، برای اولین بار به برگزاری نماز جمعه پرداخت. 

وی در خطبه های نماز جمعه به اتفاقات دو هفته اخیر از ترور سپهبد قاسم سلیمانی، حمله موشکی ایران به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق و سقوط هواپیمای اوکراینی اشاره کرد و همگان را به اتحاد دعوت کرد. وی ترور قاسم سلیمانی و حمله موشکی ایران به پایگاه های آمریکا را "ایام الله" نامید.

رهبر ایران: آمریکا در حادثه شهادت سردار سلیمانی به تروریست بودن اعتراف کرد - اسپوتنیک ایران
رهبر ایران: آمریکا در حادثه شهادت سردار سلیمانی به تروریست بودن اعتراف کرد

رهبر ایران در پایان خطبه های نماز جمعه به مردم کشورهای عربی را خطاب قرار داد و گفت: " مردم منطقه هشیار شده اند. همه بدانند که تنها راه نجات ملت ها تدبیر و استقامت و نترسیدن از دشمنان است."

وی همچنین با اشاره به انتقام ترور قاسم سلیمانی گفت: " بهترین راه انتقام، اخراج آمریکا از منطقه است."

یادآور میشود که در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد. 

همچنین گفتنی است که صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند. مقامات ایران ابتدا این حادثه را بدلیل نقص فنی عنوان کردند. با این حال پس از بیش ار دو روز ستاد نیروهای مسلح ایران، دلیل حادثه را خطای انسانی و شلیک موشک سیستم پدافند سپاه اعلام کرد. سپاه پاسداران ایران مسئولیت مستقیم این حادثه رابرعهده گرفت.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала