ایران 100 نفر از کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را شناسایی کرد

© Sputnik / Mazyar Asadiایران 100 نفر از کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را شناسایی کرد
ایران 100 نفر از کشته شدگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی را شناسایی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران اعلام کرد: تعداد مسافران شناسایی شده هواپیمای اوکراینی، که در اثر حمله موشکی ایران سقوط کرد، به 100 نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک، محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در روز سه شنبه، 14 ژانویه اعلام کرد: تعداد مسافران شناسایی شده هواپیمای اوکراینی، که در اثر حمله موشکی ایران سقوط کرد، به 100 نفر رسید.

وی افزود: تاکنون 30 پیکر به خانواده جانباختگان تحویل داده شده است. تعداد دیگری هم از خانواده‌ها تشکیل پرونده داده اند و به زودی پیکر عزیزانشان به آنها تحویل داده خواهد شد. کار شناسایی هویت سایر جانباختگان ادامه دارد و احتمالا تا پایان هفته به پایان خواهد رسید. 

امروز صبح قاضی شهریاری گفته بود که  پیکر 61 نفر از جانباختگان هواپیمای اوکراین آماده تحویل به خانواده‌هایشان شده است.

صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما در 11 ژانویه اعلام کردند که توسط پدافند ایرانی این هواپیما ساقط شده است. وزیر امور خارجه ایران محمد جواد ظریف گفت: این هواپیمای مسافربری ناخواسته به دلیل "خطای انسانی" توسط یک موشک مورد اصابت قرار گرفت. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توضیح داد كه سامانه پدافند هوایی این كشور هواپیما را به عنوان موشك كروز شناسایی کرد و اپراتور زمان زیادی برای تصمیم گیری نداشت و او اشتباه تصمیم گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала