بازداشت تعدادی از افراد در حادثه سقوط هواپیما

© AFP 2023 / Rohhollah Vadati/ISNA تصادفی هواپیمای مسافربری اوکراینی
 تصادفی هواپیمای مسافربری اوکراینی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی قوه قضائیه از آغاز تحقیقات همه جانبه درخصوص سقوط هواپیما خبر داده و گفت تعدادی از افراد در این خصوص بازداشت شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، هجدهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه با حضور خبرنگاران آغاز شد.

سخنگوی قوه قضاییه بیان داشت: این عزیزان و بویژه جانباختگان خطوط هوایی اوکراین از ما و خانواده ما و هموطن ما و از این سرزمین بودند و داغدار اصلی ماییم نه دیگران.

وی خاطر نشان کرد: اینها میخواهند انتقام بگیرند و میدانیم دلسوز ایران نیستند و در سیل ۹۸ حتی از رساندن کمکهای مردمی و بین المللی ممانعت کردند که اگر دوستدار ایرانی بودند این اقدام جنایتکارانه را انجام نمی دادند.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در مورد بازداشت شدگان حادثه هواپیمایی نیز یادآوری کرد: سپاه پاسداران انچه باعث بروز این حادثه تا این مرحله شده بود را به مردم گزارش دادند.

وی ادامه داد: این در حالی است که ستاد کل نیروهای مسلح نیز مامور است و کمیسیونهای تخصصی تشکیل شده و ابعاد وقوع این حادثه در حال بررسی است و به اتمام نرسیده است.

اسماعیلی افزود: البته شاید مناسبتر بود در همان ابتدا اعلام می کردند که کمیسیونهایی برای بررسی این موضوع تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در قوه قضائیه نیز قرار است با بهره‌گیری از کارشناسان ستادکل، سازمان هواپیمایی کشوری، سایبری، جنگ الکترونیک و همچنین بهره گیری از اطلاعات ضبط شده جعبه سیاه که قرار است به فرانسه فرستاده شود و با بازخوانی آن همه ابعاد بررسی شود.

جواب گل های پرپر شده را کی می دهد؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
جواب گل های پرپر شده را کی می دهد؟

اسماعیلی بیان داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح از بسیاری از افراد بازجویی و اخذ مدارک کرده اما سوانح هوایی پیچدگی خود را دارد.

وی افزود: در این بررسی ها چند نکته را مورد توجه قرار داده ایم، نکته اول استیفای حقوق مادی و معنوی جانباختگان است و کوتاه نمیاییم و پیگیریم، محور دوم کشف حقیقت است و باید همه ابعاد را بسنجیم و محور سوم اجرای عدالت است.

این مقام ایرانی افزود: تحقیقات شروع شده و ۷۲ ساعت گذشته و افرادی در این خصوص بازداشت شده اند. هر شب تیم قضایی ما در سازمان قضایی نیروهای مسلح تا ساعت ۲۳ مشغول سوال کردن و تحقیقات هستند و از افراد زیادی تحقیق شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала