اپیدمی بیماری واگیرناشی از سیل به ثبت نرسیده است

اشتراک
تیم‌های واکنش سریع بهداشتی در مناطق سیل‌زده به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، اپیدمی بیماری واگیرناشی از سیل به ثبت نرسیده است و تیم‌های واکنش سریع بهداشتی در مناطق سیل‌زده به حالت  آماده‌باش درآمده‌اند.

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایای وزارت بهداشت، آخرین اقدامات وزارت بهداشت در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد و گفت:« خوشبختانه تمهیدات لازم اندیشیده شده و تاکنون هیچ اپیدمی بیماری واگیر ناشی از سیل، در این مناطق گزارش نشده است. وزارت بهداشت برای کاهش بروز بیماری‌ها اقدامات مقتضی را انجام داد.

تشکیل تیم‌های واکنش سریع شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنارک شامل پزشک، ماما و کارشناسان بهداشت محیط و بیماری‌ها پس از بارندگی‌های کم سابقه در سال‌های اخیر، ویزیت بیماران و مادران باردار توسط پزشک و ماما در محل اسکان موقت زرآباد، بررسی وضعیت مادران باردار در روستاهای حمیدآباد، جهلیان، سرگان، چهاربیتی، کهیر، بیشمنت، کلرسنجی آب مناطق بازدید شده، شناسایی ۴مادر باردار جدید، بررسی وضعیت زنجیره سرد و واکسن مراکز، تأمین مواد گندزدا در مناطق آسیب دیده و.... از اقداماتی بوده است که در این شهرستان و روستاهای تابعه انجام شده‌است.

تماس‌های تلفنی سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رایگان شد - اسپوتنیک ایران
تماس‌های تلفنی سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رایگان شد

هیچ گزارشی از فوت بر اثر بارندگی در کنارک دریافت نشده است، تصریح کرد: آموزش به خانوارها در خصوص حفاظت از کودکان بویژه برای جلوگیری از غرق شدگی در رودخانه‌ها، آموزش در خصوص عدم استفاده از غذا و آب‌های ناسالم نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است. همچنین تیم‌های واکنش سریع ستاد شهرستان و مراکز در حالت آماده باش بوده و هر گونه اقدام لازم صورت می‌گیرد.

 در شهرستان زابل نیز به دنبال افزایش نزولات جوی در حوزه آبریز رودخانه هیرمند از 21 دی ماه، آب از افعانستان وارد رودخانه هیرمند شده و خوشبختانه به صورت عادی در جریان است البته،‌ جلسات ستاد بحران در سطح دانشگاه و کلیه شهرستان‌های زیر مجموعه برگزار شده و همکاران آمادگی کامل جهت مقابله با هر گونه مخاطره را دارند.

​روستاهایی که در آب محاصره هستند 264 روستا با جمعیت بالغ بر 8200 نفر و روستاهایی که دچار قطع ارتباط مواصلاتی شده‌اند شامل 646 روستا با جمعیت بالغ بر 168هزار نفر است.

با توجه به این که در شهرستان‌های چابهار، کنارک، دلگان، قصرقند و سرباز در مجموع 1155 نفر معتاد و 359 بیمار سایکوتیک شناسایی شده و زندگی می‌کنند، توزیع داروی متادون و پیگیری برای تحویل دارو به بیماران نیز از دیگر اقداماتی است که در حال انجام است.

​در خصوص برآورد داروها و وسایل بهداشتی در مناطق سیل‌زده مشکل خاصی نداشتیم و مرکز کنترل بیماری‌های وزارت بهداشت تأمین مواردی نظیر سرم‌های مارگزیدگی و عقرب‌زدگی، واکسن های وبا و آنفلوانزا و داروهای مورد نیاز برای بیماری‌های محتمل پوستی پس از سیل در دستور کار قرار دارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала