برخی منابع خبری ادعا کردند که معاون ترامپ پس از حمله ایران وارد عراق شد

© REUTERS / Kim Hong-Jiبرخی منابع خبری ادعا کردند که معاون ترامپ پس از حمله ایران وارد عراق شد
برخی منابع خبری ادعا کردند که معاون ترامپ پس از حمله ایران وارد عراق شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به ادعای برخی از منابع خبری: مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا پس از پاسخ موشکی ایران، جمعه شب در سفری مخفیانه و غیرعلنی به عراق رفته بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، بنا به ادعای برخی از منابع خبری، مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب در سفری مخفیانه و غیرعلنی به عراق رفته تا از نزدیک در جریان میزان خسارات وارده به پایگاه هوایی "عین الاسد" در پی پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

کانال تلگرامی "السیده الاولی" در این خصوص گزارش داد که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که با توجه به خسارت گسترده وارده به باند پایگاه هوایی عین الاسد، هواپیمای حامل مایک پنس در پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد فرود آمد. بر اساس این گزارش، معاون ترامپ با یک بالگرد و در میان تدابیر شدید امنیتی و پشتیبانی هوایی آپاچی‌های آمریکایی، از بغداد به پایگاه عین الاسد واقع در غرب عراق منتقل شد.

ترامپ تصویر فتوشاپ شده پلوسی و شومر را ریتوییت کرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ تصویر فتوشاپ شده پلوسی و شومر را ریتوییت کرد+عکس

اطلاعات به دست آمده همچنین نشان می‌دهد که در پی پاسخ موشکی ایران، پایگاه آمریکای «عین الاسد» به طور کامل غیر قابل استفاده شده و کلیه سیستم فرماندهی، کنترل، ارتباطات و همچنین باند و زیر ساخت‌های آن از کار افتاده است.

منابع خبری عراق جمعه شب گزارش داده بودند که تعداد زیادی از بالگردهای آمریکایی در اطراف فرودگاه بغداد به پرواز درآمده‌اند. ساعتی بعد، شبکه المیادین خبر داد که دلیل پرواز گسترده بالگردهای آمریکایی در غرب بغداد و در نزدیکی فرودگاه بغداد، انتقال یک مقام بلندپایه بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала