واکنش نمایندگان مجلس به حضور سفیر انگلیس در تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر

© Photo / IRNAتجمع دانشجویی در ایران در رابطه با سانحه هوایی
تجمع دانشجویی در ایران در رابطه با سانحه هوایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رابرت مک‌ایر، سفیر انگلیس در تهران روز شنبه 11 ژانویه در تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر حضور یافته بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به حضور غیرقانونی سفیر انگلیس در تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر واکنش نشان دادند. رابرت مک‌ایر سفیر انگلیس در تهران روز شنبه 11 ژانویه(21 دی) در تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر حضور یافته بود که توسط مأموران امنیتی دستگیر و طبق آنچه که وزارت خارجه اعلام کرده، بعد از حدود 15 دقیقه، آزاد ‌شد.

بسیاری از چهره‌های سیاسی، از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار شدیدترین برخوردها با سفیر انگلیس و اقداماتی قاطعانه از سوی وزارت امور خارجه شده‌اند.

علی ادیانی‌راد نماینده مردم قائمشهر در مجلس با اشاره به دستگیری سفیر انگلیس در تجمع مقابل دانشگاه امیرکبیر، گفت: وزارت خارجه با رفتار خلاف قواعد بین‌الملل سفیر انگلیس برخورد کند.

حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس گفت: انتظار ما آن بود که وقتی سفیر انگلیس کلیپ تهیه و پخش کرده و در بین کسانی که اعتراض داشتند، فیلمبرداری می‌کند، وزارت خارجه باید ظرف 24 ساعت او را اخراج کند.

تجمع دانشجویی در ایران در رابطه با سانحه هوایی - اسپوتنیک ایران
تجمع دانشجویی و پاره کردن عکس سلیمانی در ایران + ویدئو +عکس

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی خواستار اخراج سفیر انگلیس از ایران شد.

حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس ضمن محکوم کردن حضور سفیر انگلیس در تجمعات مقابل دانشگاه امیرکبیر، گفت: از وزارت خارجه کشورمان انتظار داریم سفیر پیر کفتار و سرباز اسرائیل را از ایران اخراج کند.

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: سفیر انگلیس هرچه زودتر از کشور اخراج شود تا درس عبرتی برای همگان باشد و پای خویش را از گلیم‌شان درازتر نکنند.

علاء‌الدین بروجردی رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: انگلیس نقش مهمی در اِعمال تحریم‌ها و در بسیاری از مشکلات امروز ملت ایران ایفا کرده است که جا داراد تا وزارت خارجه تمهیدات لازم برای اخراج سفیر این کشور را در دستورکار قرار دهد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با بیان اینکه سفیر انگلیس باید به این نوع حرکات خود پایان دهد، افزود: سفیر انگلیس باید ایران را قبل از آنکه ملت ایران وی را بیرون نکرده اند، ترک کند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس گفت: سفیر انگلیس در آشوب‌های کشور حضور داشته و دست را از پرده بیرون آورده، معلوم نیست سفارت انگلیس، سفارتخانه است یا مرکز آشوب و سازماندهی ضد انقلاب.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала