سیستان و بلوچستان گرفتار سیلاب

اشتراک
سیل مناطق زیادی از این استان را فراگرفته است که کشته برجای گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، استان سیستان و بلوچستان 3 روز است که گرفتار سیلاب شده است.

عباس ارجمندی، مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در توضیح گفت:« راه ارتباط 350 روستا در جنوب سیستان و بلوچستان به علت سیلاب قطع شده است. در بارندگی های اخیر در 102 روستای جنوب استان، پل ها، تاسیسات برق و شبکه های آبرسانی به شدت آسیب دیده است».

​مجتبی شجاعی، فرماندار دلگان گفت:« خسارت بسیار زیاد مادی و زیرساختی و همچنین تلفات احشام و دام مردم و آسیب به برخی واحدهای مسکونی و مزارع و موتورهای کشاورزی وارد کرده است. به دنبال وقوع بارش های سنگین و مداوم طی دو شبانه روز اخیر شهر خاش و نقاط روستائی و عشایری در این شهرستان وضعیت بحرانی به خود گرفتند. با توجه به حجم بالای بارش ها شهر خاش دچار آبگرفتگی شدید شده و به زیر آب رفته و مناطق روستایی هم همین وضعیت را دارند».

​بارندگی برای دومین روز مدارس 12 شهر سیستان و بلوچستان را تعطیل کرد. تردد در محور ترانزیتی خاش به زاهدان بدون زنجیر چرخ میسر نیست.

​سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: «در مجموع سه نفر در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند که یکی از این افراد در استان سیستان و بلوچستان غرق شده است. در استان هرمزگان نیز یک تن به علت غرق شدن در رودخانه و یک نفر به علت ریزش آوار در روستای حاجی آباد جان خود را از دست داده است».

​ارتباط مخابراتی شهرستان فنوج و بخش بنت از توابع شهرستان نیکشهر در جنوب استان بر اثر بارش باران، سیلاب و بسته شدن مسیرها قطع شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала