حاجی‌زاده: سقوط هواپیمای اوکراینی نتیجه شیطنت‌های آمریکا در منطقه است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حاجی‌زاده: سقوط هواپیمای اوکراینی نتیجه شیطنت‌های آمریکا در منطقه است
حاجی‌زاده: سقوط هواپیمای اوکراینی نتیجه شیطنت‌های آمریکا در منطقه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ایران سقوط هواپیمای اوکراینی را نتیجه شیطنت‌های آمریکا در منطقه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ایران سقوط هواپیمای اوکراینی را نتیجه اقدامات آمریکا در منطقه دانست.

فرمانده هوافضای سپاه اظهار داشت: این حوادث، هزینه شیطنت‌ها و اقدامات آمریکا در منطقه است. آن شب آمادگی حمله همه‌جانبه را داشتیم. من آن شب در غرب کشور بودم. احتمال شلیک موشک کروز و ورود هواپیمای جنگنده را داشته و آماده درگیری همه جانبه بودیم ولی به خاطر تصمیم‌گیری عجولانه یک فرد، شاهد این حادثه بودیم.

فرمانده هوافضای سپاه: بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم - اسپوتنیک ایران
فرمانده هوافضای سپاه: بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم

حاجی زاده با تاکید بر نقش نهادهای نظامی در وقوع این حادثه گفت: مشکل عدم اعلام ممنوعیت پرواز به بخش هوانوردی برنمی‌گردد و هر خطا و مشکلی بوده در مجموعه نیروهای مسلح است. بخش دولتی، کشوری  و شرکت فرودگاه‌ها هیچ تقصیر و قصوری ندارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این کار وظیفه ما هم نبوده است. مسئول این موضوع افراد دیگری بوده اند و آن ها باید مدیریت می کردند. همانطور که در آن شب من در غرب کشور عملیات ضربات موشکی را فرماندهی می‌کردم و شرایط را کنترل می‌کردم، در این بخش هم عزیزان دیگری مسئول بودند و آن ها باید این اقدامات را انجام می‌دادند. منتها این زمینه فراهم شد تا این فرد، این خطای بزرگ را انجام دهد و متاسفانه این حادثه رخ بدهد.

گفتنی است که صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی به دلیل نقص فنی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала