اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

© Sputnik / Mazyar Asadiاطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی
اطلاعیه جدید سازمان هواپیمایی ایران درباره سقوط هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیر کل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی ایران در اطلاعیه‌‌ای حوادث مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی را تشریح نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن رضایی‌فر، مدیر کل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی ایران در بیانیه‌ای به تشریح حوادث مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی پرداخت.

اعتراف ایران به سرنگون کردن تصادفی هواپیمای مسافربری اوکراینی  - اسپوتنیک ایران
اعتراف ایران به سرنگون کردن تصادفی هواپیمای مسافربری اوکراینی

متن این بیانیه به شرح زیر است:

ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانوادههای داغدار جانباختگان سانحه هواپیمای مسافربری خطوط هوایی کشور اوکراین به اطلاع کلیه ملت شریف ایران میرساند؛ 

سازمان هواپیمایی کشوری از دقایق اولیه وقوع سانحه دلخراش بویینگ 737 خطوط هوایی کشور اوکراین در حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) ، اقدامات قانونی و تخصصی خود را در راستای شناسایی علل و عوامل سانحه بر اساس مفاد کنوانسیون شیکاگو و تعهدات بین المللی کشور آغاز و در این راستا ضمن اطلاع رسانی به کشورهای ذینفع در خصوص وقوع سانحه، نسبت به اعلام آمادگی جهت حضور کارشناسان مربوطه و همکاری در خصوص انجام فرآیند بررسی سانحه اقدام نمود.

مسئول بررسی سانحه در اولین فرصت هماهنگی لازم با مراجع ذیربط را انجام داده و تأییدیه عدم انجام هرگونه عملیات نظامی را در مرکز کشور دریافت نموده است و متأسفانه علی رغم پیگیری های متعدد و مکرر سازمان هواپیمایی کشوری، تا زمان صدور اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح، هیچگونه اطلاع رسانی در خصوص موضوع اصابت موشک سامانه‌های پدافند به هواپیمای مسافربری کشور اوکراین به این سازمان صورت نپذیرفته است.

با توجه به اطلاعات رادار تقرب فرودگاه مهرآباد تاکنون هیچگونه انحراف پروازی از سوی هواپیمای سانحه دیده به اثبات نرسیده است ، البته این موضوع باید با استفاده از اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیما نیز مورد تایید قرار گیرد.

شایان ذکر است پرواز مذکور در قالب کریدورهای استاندارد و مورد تایید شبکه یکپارچه پدافند کشور (طرح خروجی IKA1A) در حال پرواز بوده است و هیچ مشکلی برای کنترل هواپیما از سوی خلبان گزارش نشده است.

بدیهی است جزئیات تخصصی این رویداد پس از بررسی تمام مستندات موجود در اولین فرصت در اختیار ملت شریف ایران و جامعه بین المللی قرار خواهد گرفت.

در پایان ضمن عرض تأسف از وقوع این رویداد متذکر می‌شود هدف بررسی سانحه، پیشگیری از سوانح مشابه و ارتقاء ایمنی پروازهای کشور می باشد که تمام نهادهای ذیربط باید برای این موضوع اهمیت ویژه ای قائل شوند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала