دستور رهبر ایران در خصوص حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی

© AP Photo / Office of the Iranian Supreme Leaderآیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رهبر ایران دستور داد که علت حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و نتایج تحقیقات به صورت شفاف و صادقانه منتشر شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا و سیما، آیت الله خامنه ای، رهبر ایران دستور داد تا نتایج تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای اوکراینی که به اشتباه مورد هدف موشک ایرانی قرار گرفته است، منتشر شود.

اظهار تاسف رئیس جمهور ایران از اشتباه فاجعه بار سقوط هواپیما  - اسپوتنیک ایران
اظهار تاسف رئیس جمهور ایران از اشتباه فاجعه بار سقوط هواپیما

رهبر ایران به محض اطلاع از خطای فاجعه‌بار صورت گرفته در سامانه پدافند کشور، روز گذشته (ظهرجمعه) دستور تشکیل فوری جلسه شورای عالی امنیت ملی و بررسی موضوع را صادر کرده‌ و تاکید می کنند به محض اتمام بررسی در جلسه شورای عالی امنیت، اصل حادثه و نتایج بررسی‌ها، صریح و صادقانه از سوی نهادهای ذیربط به اطلاع مردم رسانده شود.

در پی دستور آیت الله خامنه ای، جلسه شورای عالی امنیت ملی شب گذشته (جمعه 20 دی ماه) با حضور اعضا تشکیل شده و بیانیه صبح امروز ستاد کل نیروهای مسلح و پیام رئیس جمهور خطاب به ملت ایران بخشی از  نتایج این جلسه بوده است.

صبح امروز ستادکل نیروهای مسلح ایران در خصوص سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین اطلاعیه‌ای صادر کرد که خطای انسانی را عامل شلیک سامانه پدافندی به هواپیما و سقوط آن اعلام کرد.

گفتنی است که صبح روز چهارشنبه (18 دی ماه) یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین با 176 سرنشین، اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی به دلیل نقص فنی دچار سانحه شد و سقوط کرد که در پی این حادثه تمام سرنشینان این هواپیما جان خود را از دست دادند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала