مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا پس از ترور قاسم سلیمانی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا پس از ترور قاسم سلیمانی
مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا پس از ترور قاسم سلیمانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشخص شده است که پس از ترور ژنرال قاسم سلیمانی، ایران و آمریکا مذاکرات پنهانی داشته اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، پس از ترور قاسم سلیمانی، ایران و آمریکا اطلاعات را از طریق سفارت سوئیس در ایران رد و بدل می کردند. مقامات آمریکایی میگویند که این گفتگوها بر خلاف اظهارات رسمی، متعادل بوده است. منابع همچنین افزودند که اولین پیام چند ساعت پس از ترور سلیمانی به ایالات متحده ارسال شده است. دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا از ایران خواست تا از تشدید درگیری خودداری كند، ایرانیان از همین کانالها در سفارت سوئیس در این کشور استفاده كردند تا به کاخ سفید جواب دهند. فقط تعداد معدودی از افراد از محتوای این پیام ها اطلاع داشتند.

واشنگتن پست: آمریکا همزمان با سردار سلیمانی قصد ترور یکی دیگر از فرماندهان سپاه قدس را داشت  - اسپوتنیک ایران
واشنگتن پست: آمریکا قصد ترور یکی دیگر از فرماندهان سپاه قدس را داشت که ناموفق بود

پیش از این مشخص شد که ایالات متحده در تلاش برای ترور یکی دیگراز فرماندهان سپاه، عبدالرضا شهلایی بوده است، اما این عملیات ناموفق بود. ایالات متحده عملیاتی مشابه در یمن را در روز حمله به سلیمانی انجام داد، اما تلاش برای ترور یک فرمانده دیگر سپاه را اعلام نکرد.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала