سلیمانی: خبرسازی آمریکا درباره سقوط بوئینگ برای رهایی از آبروریزی است

© AP Photo / Mohammad Nasiriسلیمانی: خبرسازی آمریکا درباره سقوط بوئینگ برای رهایی از آبروریزی است
سلیمانی: خبرسازی آمریکا درباره سقوط بوئینگ برای رهایی از آبروریزی است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر اسبق ارتباطات ایران حمله موشکی سپاه به پایگاه عین‌الاسد را برای آمریکا آبروریزی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، محمد سلیمانی، وزیر اسبق ارتباطات ایران و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در خصوص حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد در عراق اظهار داشت: این حمله نشان داد که قدرت آمریکا پوشالی است و آسیب‌پذیری آن‌ها بسیار بالا است. یکی از نتایج حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا در عراق این بود که دیگر کسی نمی‌تواند مردم ایران را از ترس جنگ فریب دهد.

سلیمانی در ادامه افزود: از طرفی دشمنان بیشتر حساب کار دست‌شان آمد، چرا که این اتفاق، اتفاقی نادر بود و کسی جرأت نمی‌کرد به پایگاه‌های آمریکا نگاه چپ بکند.

وزیر اسبق ارتباطات ایران درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران گفت: طبیعی است که این حادثه غمناکی بود و اکثر سرنشینان هم ایرانی بودند، حتی کسانی که پاسپورت کانادایی و سوئدی داشتند. بنابراین هیچ نفعی در این موضوع برای جمهوری اسلامی وجود نداشت، مخصوصاً که شب قبل از این حادثه، اقدام بزرگی را رقم زده بود.

ریابکوف:بیانیه درباره سقوط هواپیما در ایران قبل از اعلام نتیجه متخصصان مجاز نیست - اسپوتنیک ایران
ریابکوف:بیانیه درباره سقوط هواپیما در ایران تا قبل از اعلام نتیجه کارشناسان مجاز نیست

وی تصریح کرد: آمریکا با بزرگ‌کردن این سقوط و انحراف واقیت ماجرا، در حال بهره‌برداری چندجانبه از این سقوط است. آن‌ها از یک طرف می‌خواهند شرکت بوئینگ را از این وضعیت نجات دهند، چرا که اگر مشخص بشود که نقص فنّی عامل سقوط بوده، اولین جایی که زیر سوال می‌رود، شرکت بوئینگ است و فروش آن و قراردادهای این شرکت با مشکل مواجه می‌شود.

چند روز پیش یک فروند هواپیمای بوئینگ 800-737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز 752در ساعت 06:12 ‌از فرودگاه امام خمینی به مقصد کی یف پرواز کرده بود که پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت 06:18 در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد. نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو درباره این حادثه گفت: اتاوا دارای "اطلاعاتی از منابع مختلفی است که نشان می دهد هواپیما توسط یک موشک زمین به هوا توسط ایران ساقط شده است."ش

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала