اولین ورزشکار زن ایرانی در بازی های CrossFit

© REUTERS / Thomas Peterاولین ورزشکار زن ایرانی در بازی های CrossFit
اولین ورزشکار زن ایرانی در بازی های CrossFit - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اولین ورزشکار زن ایرانی در بازی های CrossFit 2019 با پرچم ایران حضور یافت.

به گزارش اسپوتنیک، سال گذشته، در حالی که لورا نامور در حال تماشای بازی های CrossFit 2019 از صفحه نمایشگر تلویزیون خود در انگلستان بود، وی از دیدن پرچم ایران در مراسم افتتاحیه شگفت زده شد.

او می گوید: من نمی دانستم كه ایران حتی در دسته بندی لیست كشورهایی قرار گرفته است كه مجاز به رقابت در بازی ها باشند. بنابراین، من آن روز به فدراسیون ایمیل ارسال کردم و گفتم برای شرکت بعنوان ورزشکار ملی چه چیزی لازم دارم؟

طبق قانون رقابت در هر CrossFit، دو شرط باید رعایت شود:

شرط اول: ناموار مجبور شد تابعیت ایرانی داشته باشد، که او به طور خودکار از پدر ایرانی خود به ارث برده بود، حتی اگر در انگلیس به دنیا آمده و مادری انگلیسی داشته باشد. متعارفا، ناموار گذرنامه ایرانی خود را در گاوصندوق خانه اش داشت.

شرط دوم: او هیچ كنترلی بر این امر نداشت كه: ایران حداقل باید یک شركت کننده CrossFit را در وضعیت خوبی داشته باشد.

با توجه به تحریم های اقتصادی ایالات متحده، باز کردن صندوق در ایران غیرممکن است، اما فدراسیون CrossFit استثنائی را برای این کشور ایجاد کرده است (و امیدوار است که سرانجام سایر کشورها بدون وابستگی، مانند بولیوی و قزاقستان را در بر بگیرد).

تقریباً بلافاصله CrossFit پاسخ داد و به نامور چراغ سبز داد. بعد از گذشت تقریباً دو سال از CrossFit، او هفت هفته فرصت دارد تا در مسابقات CrossFit Open برای رقابت به عنوان ورزشکار ملی ایران آماده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала