عابدزاده: اگر آمریکا جرات دارد مدارک خود درباره سقوط هواپیما اوکراینی را منتشر کند

© AP Photo / Ted S. Warrenعابدزاده: اگر آمریکا جرات دارد مدارک خود درباره سقوط هواپیما اوکراینی را منتشر کند
عابدزاده: اگر آمریکا جرات دارد مدارک خود درباره سقوط هواپیما اوکراینی را منتشر کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علی عابدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها واقعا جرات و جسارت دارند، یافته‌های را که ادعا می کنند بدست آورده اند و پشتوانه علمی و فنی داشته و در ساختار انکس 13 ایکائو جا دارد را به دنیا نشان دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی عابدزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها واقعا جرات و جسارت دارند، یافته‌های را که ادعا می کنند در مورد سقوط بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین بدست آورده اند و پشتوانه علمی و فنی داشته و در ساختار انکس 13 ایکائو جا دارد را به دنیا نشان دهند.

وی افزود: اما آنچه برای ما محرز است و با اطمینان می‌توانیم بگوییم که موشکی به هواپیما برخورد نکرده است. هواپیما بیش از 1.5 دقیقه با آتش در حال پرواز بوده است. جای هواپیما نشان می‌دهد که خلبان تصمیم داشته به فرودگاه برگردد و  این‌که خلیان نتوانسته تماس بگیرد، دلایل زیادی می تواند داشته باشد.

عابدزاده گفت: چنانچه مستنداتی از سقوط هواپیمای اوکراینی به دست سیاستمداران امریکایی رسیده، آنها موظف هستند از طریق ایکائو آنرا به جهانیان اعلام کنند. این اعلام را دنیا باید به راحتی در سایت‌ها ببیند.

رئیس سازمان هواپیمایی ایران: هواپیمای اوکراینی مورد اصابت موشک قرار نگرفته - اسپوتنیک ایران
رئیس سازمان هواپیمایی ایران: هواپیمای اوکراینی مورد اصابت موشک قرار نگرفته

وی در خصوص پرداخت خسارت‌های ناشی از سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: شرکت بهره‌بردار اوکراینی باید تمام خسارت‌های ناشی از این سانحه را پرداخت کند. این کار نیز به آن بستگی دارد که شرکت بهره‌بردار جزو پیمان ورشو، توکیو و یا شیکاگو است. اوکراینی‌ها باید بیمه نامه هواپیما را به ما تحویل دهند و بر اساس آن خسارت‌ها را در نطر خواهیم گرفت. شرکت بهره‌بردار متصدی پرداخت خسارت است و خسارت‌های وارده به محل سقوط را نیز باید پرداخت کنند. سقوط هواپیمای اوکراینی یک سانحه بزرگ و مرگبار است و یک تا دو سال بررسی آن و خواندن جعبه سیاه یک تا دو ماه زمان می‌برد.

پیشتر مقامات ایرانی اعلام کردند که یک تیم اوکراینی شامل کارگروههای بررسی سوانح، مدیریت بحران، تشخیص هویت، روابط بین الملل، شرکت بهره بردار هواپیما 19 دی ساعت 5 صبح وارد تهران شدند.

هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراینی با 179 مسافر و 9 خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش‌سوزی سقوط کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала