روحانی به زلنسکی: ایران دسترسی های لازم را به کارشناسان اوکراینی می دهد

CC BY 4.0 / The Presidential Office of Ukraine / cropped imageولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین
ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روحانی به زلنسکی: ایران برای مشخص کردن علت سانحه هواپیمایی به همه کارشناسان اوکراینی دسترسی های لازمه را می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران، به ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اطمینان داد که تهران به دسترسی سریع به کلیه اطلاعات لازم برای تعیین دلایل سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی در تهران، به گروهی از کارشناسان اوکراینی همکاری خواهد داشت.

آمبولانس - اسپوتنیک ایران
سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه امام خمینی و بیش از 170 قربانی +عکس

به گزارش سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور اوکراین، در گفتگوی تلفنی با روحانی، زلنسکی در ارتباط با کشته شدن شهروندان ایرانی در نتیجه سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین تسلیت گفت.

زلنسکی خاطرنشان کرد که طرف اوکراینی با پیوستن به بررسی علل این فاجعه، کار را آغاز کرده است. وی گفت: من به همکاری شما در انجام تحقیقات شفاف، جامع و عینی امیدوارم تا وضعیت این رویداد غم انگیز در اسرع وقت مشخص شود.

در این گزارش آمده است که طرف ایرانی همکاری کامل برای انجام تحقیقات عینی و تعیین دلایل فاجعه را داشته است.

همانطور که گزارش شد، هواپیمای مسافربری اوکراینی بوئینگ 737-800، که قرار بود تهران را به مقصد کی‌یف ترک کند، بلافاصله پس از برخاستن در اوایل صبح 8 ژانویه در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) تهران سقوط کرد. در این هواپیما 167 مسافر و 9 نفر از خدمه حضور داشتند. همه آنها کشته شدند.

در میان کشته شدگان 11 شهروند اوکراین (در میان آنها 9 عضو خدمه)، 82 شهروند ایران، 63 شهروند کانادا، 10 شهروند سوئد، 4 شهروند افغانستان، 3 شهروند آلمان و سه شهروند انگلیس حضور داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала