نماینده مجلس ایران بیانیه ترامپ را نشانه عقب نشینی دانست

© Sputnik / SHAنماینده مجلس ایران بیانیه ترامپ را نشانه عقب نشینی دانست
نماینده مجلس ایران بیانیه ترامپ را نشانه عقب نشینی دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو هیئت رئیسه مجلس ایران با اشاره به بیانیه اخیر رئیس جمهور آمریکا، آن را نشانه عقب نشینی ترامپ بدلیل اطمینان از پاسخ سخت ایران در اقدامات احتمالی بعدی دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، عضو هیئت رئیسه مجلس ایران، بهروز نعمتی  با اشاره به سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ که در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه  های آمریکایی درعراق ایراد شده بود، ضمن تشکر از سپاه پاسداران گفت: " برادران ما در سپاه قلب نیروهای آمریکایی را در غرب آسیا مورد هدف قرار دادند و این اتفاق بزرگی بود که در هیچ مقطعی برای آمریکایی‌ها رخ نداده بود."

ترامپ: نیازی به نفت خلیج فارس نداریم - اسپوتنیک ایران
ترامپ: نیازی به نفت خلیج فارس نداریم

وی افزود: " آمریکایی‌ها می‌گویند حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی آنها در عین الاسد کشته نداشته در حالیکه با توجه به اطلاعات واصله از عراقی‌ها، این موضوع 100 درصد کذب است و منابع عراقی تعداد 80 کشته را مطرح کرده‌اند. اما دلیل اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند با این موضوع کنار بیایند و به نوعی عقب نشینی کردند این است که می‌دانند ایران در انتقام، سخت گیرانه عمل خواهد کرد و اگر آنها بخواهند اقدام مجددی داشته باشند اتفاق سخت ‌تری در انتظارشان خواهد بود. این چیزی است که آمریکایی‌ها با شلیک موشک‌های ایران متوجه آن شدند."

ترامپ: سیستم دفاعی ما موجب شد تلفاتی نداشته باشیم - اسپوتنیک ایران
ترامپ: سیستم دفاعی ما موجب شد تلفاتی نداشته باشیم

نعمتی با بیان اشاره به اینکه آمریکا پیش از این هم وعده داده بود که با اعمال تحریم علیه ایران به دنبال به صفر رساندن فروش نفت ایران است، خاطرنشان کرد که آنها به هدف خود نرسیدند و علاوه بر آن با توجه به نیاز نفت در زمستان قیمت نفت در این فصل روند افزایشی دارد که به دلیل اقدامات اخیر آمریکا قیمت نفت باز هم افزایش پیدا کرده است. این نماینده مجلس ایران با اشاره به سخنان ترامپ که آمریکا را بی نیاز از نفت خلیج فارس دانسته بود گفت: " آنها نمی‌توانند نیازمندی بازارهای نفتی را بدون ایران پوشش دهند و حتما به نفت ایران نیاز دارند. علاوه بر این ما مشتری و میزان صادرات مشخصی داریم و فشار آمریکا به جایی نمی‌رسد."

وی همچنین در پایان گفت: " ترامپ به دنبال بلوف سیاسی است، او می‌خواهد خود را از استیضاح تبرئه کند و در انتخابات امتیازی کسب کند اما آمریکا دیگر رویی ندارد که بخواهد در منطقه غرب آسیا اقدامی انجام دهد و با شرمساری که ترامپ به وجود آورده همه مردم دنیا از ترامپ و دار و دسته‌اش بیزار هستند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала