روحانی: پای آمریکا را از منطقه قطع می کنیم

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: پای آمریکا را از منطقه قطع می کنیم
روحانی: پای آمریکا را از منطقه قطع می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایرانی طی سخنانی اعلام کرد که پای آمریکا را از منطقه قطع می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران در جلسه هیئت دولت با بیان اینکه در هفته گذشته تا به امروز شاهد تحولات بسیار مهمی در ایران، منطقه و جهان بودیم، گفت: آمریکا با اقدام جنایتکارانه در بغداد یک فرمانده بزرگ و عظیم الشان ایران را که میهمان دولت و مردم عراق بود برخلاف همه مقررات بین المللی در یک جنایت جنگی و تروریسم بین المللی به شهادت رساند.

آمریکا حمله موشکی به پایگاه هوایی خود در عراق را تأیید کرد  - اسپوتنیک ایران
آمریکا حمله موشکی به پایگاه هوایی خود در عراق را تأیید کرد

روحانی با بیان اینکه آمریکایی ها با اقدام جنایتکارانه خود اشتباه بزرگ تاریخی را مرتکب شدند، گفت: صدها فرمانده آمریکایی در جایگاه های مختلف منطقه به گونه ای بودند که اگر سردار سلیمانی اراده می کرد آنها را از پای درمی آورد اما سردار سلیمانی از معتدل ترین فرماندهان نظامی منطقه و جهان بود ضمن اینکه شجاع ترین نیز بود.

رئیس جمهور ایران گفت: دست سلیمانی عزیز مارا قطع کردند و همه آنرا درکنار جنازه مطهرش در فیلم‌ها و عکس‌ها دیدند. انتقامش این است که پای آمریکایی‌ها را از منطقه قطع کنیم و ببریم.

شایان ذکر است که در تاریخ 3 ژانویه، قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران به همراه 10 تن از همراهانش در پی حمله موشکی ایالات متحده در مجاورت فرودگاه بین المللی بغداد ترور شد.

بامداد چهارشنبه نیز نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در پاسخ به ترور سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا، پایگاه آمریکایی عین الاسد در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد. خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد، بر اثر حمله موشکی ایران، دست کم 80 نظامی آمریکایی کشته و حدود 200 نفر زخمی شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала