آخرین جزئیات سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران + ویدئو

© AFP 2023 / Rohhollah Vadati/ISNAاعتراف ایران به سرنگون کردن تصادفی هواپیمای مسافربری اوکراینی
اعتراف ایران به سرنگون کردن تصادفی هواپیمای مسافربری اوکراینی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
علت سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام خمینی چه بود؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد که علت سقوط هواپیمای اوکراینی که صبح امروز ، 8 ژانویه در نزدیکی شهر جدید پرند سقوط کرد، آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما بود.

​وی در ادامه گفت:«هواپیمای اوکراینی که صبح امروز تهران را به مقصد کیف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران به دلیل حادثه آتش سوزی در قسمت موتور دچار نقص فنی شد. هرگونه شایعه درخصوص اصابت موشک به بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراینی نادرست است. در صورتی که این حادثه به دلیل اصابت موشک بود هواپیما در آسمان منفجر می‌شد اما آتش سوزی در قسمت موتور این هواپیما و تلاش ناموفق خلبان برای کنترل هواپیما منجر به سقوط و فوت تمام سرنشینان آن شد».

در هواپیمای مسافربری اوکراینی 176 سرنشین حضور داشت که 145 نفر آن ایرانی بوده و 31 نفر دیگر از اتباع خارجی بودند.

82 مسافر از ایران

63 مسافر از کانادا

11 مسافر از اوکراین (شامل 9 عضو خدمه)

3 مسافر از آلمان

3 مسافر از بریتانیا

10 مسافر از سوئد

4 مسافر از افغانستان

سفیر اوکراین در ایران هرگونه گزینه عمل تروریستی در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی را رد نمود.

176 نفر بلیط پرواز با هواپیمای اوکراینی را خریداری کرده بودند. شرکت هواپیمایی در حال بررسی این موضوع است که کدام مسافر با این هواپیما پرواز نکرده است.

هواپیمای اوکراینی که 8 ژانویه پس از بلند شدن از فرودگاه « امام خمینی» دچار سانحه شد، 6 ماه ژانویه مورد بررسی فنی قرار گرفته بود.

وزارت امور خارجه روسیه در خبری مبنی بر اینکه شهروندان روسی در نتیجه سقوط هواپیمای خطوط اوکراین در حوالی تهران کشته شده اند در توییتر اعلام کرد: براساس اطلاعات موجود، هیچ شهروند روسی در بین مسافران هواپیمای هواپیمای بوئینگ 737 وجود ندارد. ما عمیق ترین تسلیت خود را به خانواده ها و دوستان همه قربانیان این فاجعه وحشتناک تسلیت می گوییم.

ولادیمیر پوپوف کارشناس حمل و نقل هوایی اظهار داشت: خسارت وارده به بدنه بوئینگ 737 اوکراین ممکن است هنگام سقوط هواپیما یا برخورد اجسام کوچک موجود در هوا با آن روی زمین ظاهر شده باشد. بنابراین این کارشناس درباره این فرض اظهار داشت که سقوط هواپیما در ایران می تواند با یک حمله تروریستی مرتبط باشد ضعیف دانست.

پوپوف خاطرنشان كرد: با توجه به حجم زیاد هواپیما، سوراخ هایی در پوسته آن می تواند از برخورد با یک شیء نسبتاً سبک حتی ظاهر شود.

الکسی دانیلوف دبیر شورای امنیت اوکراین گفت: من به این واقعیت توجه می کنم که 176 شهروند سوار پرواز شده اند. در حال هماهنگی است که در حال حاضر چندین نسخه منتهی به فاجعه در دست بررسی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала