اختصاص 200 میلیون یورو برای تقویت نیروی قدس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سپاه پاسداران
سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این مبلغ از صندوق توسعه ملی برای حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران تعلق می‌گیرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه‌های داخلی،  200 میلیون یورو برای تقویت نیروی قدس اختصاص یافت و نخستین طرح سه فوریتی تاریخ پارلمان در روز 7 دسامبر تصویب و تبدیل به قانون شد. بر این اساس کلیه اعضای پنتاگون، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته و فرماندهان و آمران شهادت سردار سپهبد سلیمانی تروریست اعلام شدند.

آیین نامه داخلی مجلس قید سه فوریت را برای طرح ها و لوایحی فقط در شرایط اضطراری و حیاتی پیش‌بینی کرده است اما در هیچ یک از ادوار مجلس از دوره اول تا دهم هیچگاه طرح یا لایحه ای که مصداق این شرایط شود وجود نداشته است. حالا برای نخستین بار امروز طرحی سه فوریتی در مجلس تصویب شد تا از این ظرفیت قانونی بعد از به شهادت رسیدن شهید سپهبد سلیمانی و برای گرفتن انتقام سخت از آمریکا استفاده شود.

فرمانده سپاه: نیازی به کمک امریکایی ها نداریم - اسپوتنیک ایران
فرمانده سپاه پاسداران: ما به اندازه شکستن چندین باره آمریکا قدرتمندیم

همچنان که اشاره شد آیین نامه داخلی مجلس قید سه فوریت را فقط برای حالت کاملاً اضطرارى و حیاتى و براى مقابله سریع با خسارت  تعیین کرده است؛ بر این اساس در طرح‌ها و لوایح سه فوریتى، پس از تصویب فوریت بلافاصله کلیات و سپس در همان جلسه نسبت به ماده واحده یا هر‌یک از مواد مذاکره و رای‌ ‏گیرى می‌‏شود. این بند آئین‌نامه امروز برای نخستین بار اجرا شد و نمایندگان قانونی که پیش از این در اردیبهشت ماه امسال مصوب کرده بودند تا اقدام متقابلی در برابر تروریست خواندن سپاه پاسداران از سوی ایالات متحده انجام دهند، را اصلاح کردند.

ماده 3 مصوب امروز مجلس، دولت را موظف کرد جهت تقویت بنیه دفاعی نیروی قدس سپاه پاسداران مبلغ 200  میلیون یورو از طریق صندوق توسعه ملی در اختیار این نیرو قرار دهد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در توضیح گفت که‌ در دو ماه باقیمانده سال 200 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای حمایت از نیروی قدس سپاه پاسداران که مسئولیت مقاومت در سطح منطقه را برعهده دارد، تعلق می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала