لحظه به لحظه مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی در کرمان/ ازدحام جمعیت مانع تشییع پیکر سردار شد +ویدئو

© Sputnik / Mazyar Asadiمراسم تشییع قاسم سلیمانی در ایران
مراسم تشییع قاسم سلیمانی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز مراسم وداع با پیکر سردار سلیمانی در کرمان آغاز شد، اما به دلیل نبود شرایط ممکن این مراسم به تعویق افتاد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، مراسم تشییع سپهبدحاج قاسم سلیمانی و سردارشهید حسین پورجعفری با حضور گسترده و پرشور مردم دیار کریمان و میهمانانی از دیگر استان ها در حال برگزاری است.

مردم دیار کریمان بار دیگر ثابت کردند پای انقلاب و آرمان هایش و فدائیان نظام ایستاده اند هرچند حضور امروزشان دلیل محکم دیگری دارد و آن استقبال از جگرگوشه شان است که عمر و زندگی خود را در دفاع از اسلام و مکتب شیعه گذاشت.

براساس این گزارش در این مراسم تشییع برخی افراد با پوشیدن کفن و با نوشته «انتقام» به دنبال انتقام از مسببان این جنایت تروریستی هستند. همچنین دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان نیز با در دست داشتن پلاکاردهای با مضمون «راهت ادامه دارد»، «سرار دلها آرام بخواب ما بیداریم» و «ما آمریکا را زیر پا له می کنیم» در این مراسم حضور پیدا کردند.

مردم استان فارس نیز با پلاکاردهای «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا»، «من یک سلیمانی ام» به دست داشته و فریاد می زدند «مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر آمریکا» و «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست».

​پس از ساعتی از برگزاری مراسم، مهدی صدفی، مسئول کمیته تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی در کرمان اعلام کرد، با توجه به ازدحام جمعیت امکان خاکسپاری پیکر شهدا وجود ندارد و زمان مراسم خاکسپاری متعاقبا اعلام می‌شود. 

به دلیل ازدحام و تجمع گسترده شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه سردار سلیمانی در کرمان ، چندین نفر جان باختند ، چندین نفر مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند." 

بر اساس اخبار منتشر شده تا کنون 40 نفر در این مراسم جان خود را به دلیل ازدحام جمعیت از دست داده اند. 

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این‌که شهید قاسم سلیمانی تقوا را از ابوذر گرفته بود اظهار کرد: او ابوذر بود و هست و وفاداری را از حضرت ابوالفضل گرفته بود و این وفاداری و عشق به اسلام و ولایت و ایران عزیز را اثبات کرد. او میثم، عمار و یاسر بود.

​سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه 3 ژانویه در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала