نماینده ایران در سازمان ملل: ایران قصد ساخت سلاح هسته ای ندارد

© Photo / IRNAنماینده ایران در سازمان ملل: ایران قصد ساخت سلاح هسته ای ندارد
نماینده ایران در سازمان ملل: ایران قصد ساخت سلاح هسته ای ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ایران در سازمان ملل ضمن تاکید بر این که این کشور قصد ساخت سلاح هسته ای ندارد، از اعلام آمادگی ایران برای بازگشت به برجام در صورت بهرمند شدن از مزایای آن خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده دائمی ایران در سازمان ملل متحد، مجید تخت روانچی گفت: " تهران قصد و نیازی به ایجاد سلاح هسته ای ندارد."

مجید تخت روانچی در برنامه زنده شبکه PBS NewsHour اعلام کرد: " نه، ما علاقه ای به دستیابی به سلاح های هسته ای نداریم، زیرا حکم شرعی کاملاً واضحی از رهبر انقلاب داریم که سلاح های هسته ای را منع کرده است."

توقف تمام محدودیت‌های عملیاتی ایران در برجام - اسپوتنیک ایران
توقف تمام محدودیت‌های عملیاتی ایران در برجام

وی همچنین گفت که دکترین دفاعی ایران استفاده از سلاح های هسته ای را توجیه نمی کند، " بنابراین ما نمی خواهیم که آنها را داشته باشیم."

مجید تخت رواناچی در پاسخ به سؤالات مربوط به خروج ایران از تعهدات مقرر در توافق نامه افزود: "ما عضو پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای هستیم و ما در برجام اظهار داشتیم که ایران سلاح هسته ای نخواهد داشت."

وی توضیح داد: "در عین حال، برجام یک معامله است. این یک بازی برای کاهش بود. ما مدتی کار خود را انجام دادیم و تقریباً هیچ چیزی در عوض دریافت نمی کردیم. متأسفانه شرکای اروپایی که قرار بود منافع هسته ای را برای ما فراهم کنند. مطابق با آن این عمل نکردند. "

نماینده ایران  در سازمان ملل گفت: " اگر ایران از این توافق بهره مند شود، ما به اجرای کامل آن باز خواهیم گشت."

اخیرا ایران پنجمین و آخرین گام کاهش تعهدات برجامی اش را اعلام کرد که بر اساس آن دیگر هیچ محدودیت عملیاتی در زمینه سطح غنی سازی و تعداد سانتریوفوژها برای خود قائل نیست.

وی گفت: "سرانجام ایران در مورد توافق هسته ای از محدودیت های خود را کنار خواهد گذاشت، به ویژه این در مورد تعداد سانتریفیوژها اهمیت دارد. بنابراین، برنامه هسته ای ایران هیچ گونه محدودیتی در تولید از جمله ظرفیت های غنی سازی، درصد و مقدار اورانیوم غنی شده و همچنین تحقیقات در این زمینه و توسعه بیشتر برنامه وجود نخواهد داشت."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала