آماده‌باش نیروی موشکی ایران

© AP Photo / Fars News Agency/Mehdi Marziadموشک کوتاه برد ایرانی
موشک کوتاه برد ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا افزایش سطح آماده‌باش این موشک‌ها ماهیت دفاعی دارند یا تهاجمی؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، با استناد به ادعای یک مقام آمریکایی موشک‌های ایران در وضعیت آماده‌باش قرار گرفته‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا افزایش سطح آماده‌باش این موشک‌ها ماهیت دفاعی دارند یا تهاجمی.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود نگفت این موشک‌های ایران اهداف خاصی را نشانه رفته‌اند یا خیر. اما ادعا کرد که در زمینه کشته شدن ژنرال ایرانی و همراهانش در عراق توسط آمریکا، بیم آن می ر ود که ایران دست به تلافی بزند.

آماده باش کامل اسرائیلی ها به منظور مقابله با واکنش احتمالی ایران - اسپوتنیک ایران
آماده باش کامل اسرائیلی ها به منظور مقابله با واکنش احتمالی ایران

موشک‌های ایران آشکارا در سطح آماده‌باش افزایش یافته قرار گرفته‌اند. هنوز نمی‌توان در مقطع فعلی تعیین کرد که آیا افزایش وضعیت آماده‌باش آنها به هدف آمادگی دفاعی یا آمادگی تهاجمی بهتر است.ما از نزدیک وضعیت را تحت‌نظر قرار می‌دهیم».

با ترور سرلشکر قاسم سلیمانی  و همراهانش در عراق توسط نیروهای آمریکا تنش در مناسبات واشنگتن و تهران افزایش یافت. ترامپ 2 ماه ژانویه دستور ترور سردار سلیمانی را صادر کرد که باعث بروز تنش در منطقه شد. روز 3 موشک‌هایی از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper به سمت کاروان سردار سلیمانی شلیک شد.ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала