بازداشت 60 ایرانی در مرز آمریکا و کانادا

© AP Photo / Gregory Bullبازداشت 60 ایرانی در مرز کانادا
بازداشت 60 ایرانی در مرز کانادا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک موسسه آمریکایی از بازداشت غیرقانونی ده‌ها ایرانی در مرزهای آمریکا و کانادا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، یک موسسه آمریکایی از دستگیری ده‌ها ایرانی و ایرانی-آمریکایی در شهر «بلین»، در مرز کانادا با آمریکا و توقیف گذرنامه‌های آن‌ها خبر داد.

به گزارش موسسه «کر واشنگتن» روز شنبه بیش از 60 ایرانی و ایرانی آمریکایی در مرزهای آمریکا و کانادا توسط آژانس محافظت از گمرک و مرزهای ایالات متحده دستگیر شده و مورد بازجویی قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، به دلیل کمبود ظرفیت در آژانس محفاظت از گمرک و مرزهای آمریکا به واسطه دستگیری و بازجویی از ایرانیان، شماری زیادی از این افراد موفق به ورود به خاک آمریکا نشدند.

گفته می‌شود که گذرنامه‌های دستگیرشدگان توقیف شده و آن‌ها با بازجویی‌های مختلف از جمله نوع گرایش، دیدگاه‌های سیاسی و حتی رشته تحصیلی در دانشگاه مواجه شدند.

بر اساس گزارش این مؤسسه، وزارت امنیت ملی آمریکا به تازگی با صدور دستوری به آژانس محافظت از گمرک و مرزهای ایالات متحده دستور داده هر ایرانی تبار به طور بالقوه مظنون یا دشمن، فارغ از وضعیت شهروندی‌اش را دستگیر کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند وزارت امنیت داخلی آمریکا از بیم پاسخ ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی»، دستورالعمل‌های امنیتی تازه‌ای صادر کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала