آمادگی انگلیس برای حمله به ایران

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworthآمادگی انگلیس برای حمله به ایران
آمادگی انگلیس برای حمله به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در صورت وقوع جنگ در نتیجه کشته شدن قاسم سلیمانی، انگلیس برای شلیک موشک به ایران آمادگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه  The Sun به نقل از منابع خود نوشت که  اگر تنش میان تهران و ایالات متحده ناشی از کشته شدن قاسم سلیمانی، ژنرال سپاه پاسداران منجربه وقوع جنگ در خاورمیانه شود، انگلیس آماده حمله به ایران است.

حمله ترامپ به ایران با سلاح 2 تریلیون دلاری - اسپوتنیک ایران
حمله ترامپ به ایران با سلاح 2 تریلیون دلاری

به گفته این منبع، لندن ضربه اول را وارد نخواهد کرد، اما در صورت بالا گرفتن تنش و درگیری، آماده است با استقرار ناوگان زیر دریایی کلاس اتمی خود، مسلح به موشک های کروز تاماهاک، از متحد خود، ایالات متحده حمایت کند. این منبع گفت: یکی از این زیردریایی ها در مسافت مناسب برای حمله به ایران آماده است.

این نشریه همچنین می نویسد نیروهای ویژه برای عملیات نجات احتمالی به عراق اعزام شده بودند به جایی که سلیمانی کشته شد. به گزارش تایمز، به 400 سرباز بریتانیایی در این کشور که به نیروهای امنیتی عراق آموزش می دهند، دستور داده شده است تا محافظت از دیپلمات ها و نیروهای خود را تقویت کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی SUN، علاوه بر این در لندن بر این باورند که با توجه به تشدید احتمالی درگیری و تبادل تهدیدات، نیروهای مستقر در عراق باید سلاح های سنگین تری دریافت کند.  پیشنهادات مربوطه به نخست وزیر بوریس جانسون پس از بازگشت وی از تعطیلات 12 روزه در کارائیب ارسال خواهد شد.

در شب 3 ژانویه، ایالات متحده عملیاتی را در منطقه فرودگاه بین المللی بغداد علیه قاسم سلیمانی و معاون گروه شبه نظامی شیعه عراق، ابو مهدی المهندس انجام داد که از نظر واشنگتن در سازماندهی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد در تاریخ 31 دسامبر 2019 شرکت داشتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала