گفتگوی تلفنی نتانیاهو و پمپئو درباره ایران

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی تلفنی نتانیاهو و پمپئو درباره ایران
گفتگوی تلفنی نتانیاهو و پمپئو درباره ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه از گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مورد ایران و اوضاع منطقه خبر داد.

پمپئو در توییتر نوشت: "من و نخست‌وزیر نتانیاهو الان صحبت کرده و بر اهمیت مقابله با نفوذ شریرانه ایران و تهدیدات ایران برای منطقه، گفت‌وگو کردیم."

پمپئو افزود: "من همواره قدردان حمایت قاطع اسرائیل از شکست دادن تروریسم، هستم. ارتباط میان اسرائیل و ایالات متحده، گسست‌ناپذیر است."

وزیر خارجه آمریکا از زمان ترور سردار قاسم سلیمانی ده‌ها تماس تلفنی با مقام‌های ارشد منطقه داشته است و در تمام این مکالمات، ایران موضوع اصلی بوده است. بعد از حمله تروریستی آمریکا در بغداد که به شهادت سردار سلیمانی منجر شد، نتانیاهو از این اقدام استقبال کرد. یک مقام آمریکایی گفته است که این حمله با هماهنگی با تل‌آویو انجام شده است.

در تاریخ 13 دی 1398 به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا، بالگردهای آمریکایی به کاروانی که در آن سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌همراه ابومهدی المهندس معاون نیروهای الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان حضور داشتند شلیک کردند. پس از این حادثه در واشنگتن گفته شد که این اقدام آنها دفاعی بوده است. ترامپ مدعی شد که سردار سلیمانی در حال آماده سازی برای "حمله به دیپلمات ها و پرسنل ارتش آمریكا" بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала