مکالمه تلفنی پمپئو با رئیس پارلمان عراق

© Flickr / Gage Skidmoreمکالمه تلفنی پمپئو با رئیس پارلمان عراق
مکالمه تلفنی پمپئو با رئیس پارلمان عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو از حلبوسی بخاطر محکوم کردن حمله به سفارت این کشور در عراق تشکر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریكا در یك گفتگوی تلفنی با محمد حلبوسی، رئیس مجلس عراق در مورد لزوم حمایت از سفارت آمریكا سخن گفت.

پمپئو از حلبوسی بخاطر محکوم کردن حمله معترضان به سفارت آمریکا در بغداد که پمپئو آن را "عملی تروریستی با حمایت ایران" می داند، تشکر کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: "وزیر امور خارجه آمریکا و رئیس مجلس عراق موافقت كردند كه دولت عراق وظیفه دارد تا از حملات بیشتر علیه ساختمان های دیپلماتیک آمریکا جلوگیری كند."

پیشتر برهم صالح، رئیس جمهور عراق در روز سه شنبه حمله معترضین به سفارت ایالات متحده در بغداد را محکوم کرد و چنین اقداماتی را "حمله به حاکمیت" خود عراق خواند.

هوک: ایران مسئول حمله به سفارت آمریکا در بغداد است - اسپوتنیک ایران
هوک: ایران مسئول حمله به سفارت آمریکا در بغداد است

ایالات متحده در پاسخ به حملات مكرر كتائب حزب الله به پایگاه های عراقی به پنج هدف از جنبش كتائب حزب الله در عراق و سوریه حمله كرد. پنتاگون توضیح داد که این اقدامات در پاسخ به حملات این جنبش به پایگاه عراق در نزدیکی کرکوک انجام شد، جایی که یک شهروند آمریکایی کشته و چهار سرباز آمریکایی زخمی شدند. روز سه‌شنبه، معترضان تلاش كردند كه به دروازه اصلی سفارت آمریكا در بغداد و در منطقه سبز پایتخت عراق، كه ساختمان های دیپلماتیکی و دولتی در آن قرار دارند، حمله كنند. تظاهرات اعتراض آمیز در نزدیکی سفارت آمریکا بلافاصله پس از تشییع جنازه اعضای گروه شیعه كتائب حزب الله كه در جریان حملات پهپادهای آمریکایی کشته شده بودند، آغاز شد. در روز چهارشنبه این تظاهرات ادامه پیدا کرد و سربازان آمریکایی بار دیگر از گاز اشک آور علیه تظاهرکنندگان استفاده کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала