ظریف: ایران و روسیه در خلیج فارس مواضع یکسانی دارند

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: ایران و روسیه در خلیج فارس مواضع یکسانی دارند
ظریف: ایران و روسیه در خلیج فارس مواضع یکسانی دارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف اظهار داشت که ایران و روسیه مواضع مشابهی در مورد صلح و امنیت در خلیج فارس دارند و ابتکار عمل صلح آنها از این نظر تا حدودی یکسان است.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف در روز دوشنبه و پیش از آغاز مذاکرات با همتای روس خود، سرگی لاوروف گفت:" برخلاف سایر کشورهایی که در منطقه در حال جنگ هستند، ایران و روسیه در تلاش برای دستیابی به صلح هستند.  فدراسیون روسیه ایده خود را برای گفتگو در خلیج فارس پیشنهاد داد، ایران نیز ابتکار عمل خود را ارائه می دهد. آنها از جهات مختلفی با هم همخوانی دارند."

اتهامات ترامپ علیه روسیه، ایران و سوریه - اسپوتنیک ایران
اتهامات ترامپ علیه روسیه، ایران و سوریه

وی تاکید کرد: " تمرین های نظامی مشترکی که ایران، روسیه و چین این روزها انجام داده اند [در اقیانوس هند و خلیج عمان] همکاری ما را با هدف صلح در منطقه تأکید می کنند."

وزیر امور خارجه ایران از روسیه برای داشتن "دیدگاه مثبت" در مورد اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در زمینه برنامه هسته ای ایران قدردانی کرد. وی به شدت از اقدامات ایالات متحده با انتقاد کرد که به خاطر حفظ منافع خود هزاران مایل دورتر از مرزهای خود، "مردم سوریه و عراق را به خاک و خون کشیده است." به گفته وی، همکاری در قالب مذاکرات آستانه " نمونه موفقی از از همکاری های مشترک ایران و روسیه برای صلح در سوریه و عراق است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала