اجرایی‌شدن قانون هوای پاک؟

اشتراک
تمام دستگاه‌ها باید نسبت به اجرای این قانون اهتمام داشته باشند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، تمام دستگاه‌ها باید نسبت به اجرای قانون هوای پاک اهتمام داشته باشند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت که خودروها 43 درصد، موتورسیکلت‌ها 10 درصد و اتوبوس‌ها 40 درصد عامل آلودگی هوا هستند.در قانون هوای پاک سازوکار لازم برای کنترل آلایندگی خودروها، موتورسیکلت‌ها، صنایع دیده شده است و آنچه که مهم است هماهنگی دستگاه‌های مجری در اجرای این قانون می‌باشد.

آلودگی صوتی گریبان تهران را گرفت - اسپوتنیک ایران
آلودگی صوتی گریبان تهران را گرفت

ما در مجلس دهم دو قانون ویژه در راستای حمایت از محیط زیست به تصویب رساندیم که یکی از این قوانین قانون هوای پاک بود. در این قانون به آلودگی هوای کلانشهرها توجه شده و وظایف تمام دستگاه‌ها برای مقابله با این موضوع روشن است.در این قانون به سازوکار مشخص برای کنترل آلایندگی خودروها، موتورسیکلت‌ها، صنایع و سوخت مصرفی اشاره و بر توسعه حمل و نقل عمومی تاکید شده است.

تمام دستگاه‌ها باید نسبت به اجرای این قانون اهتمام داشته باشند. براساس گزارش‌ها40 درصد از آلودگی هوای کلانشهرها به اتوبوس‌ها باز می‌گردد که علت آن سوخت مصرفی و فرسودگی این دستگاه‌ها است. شهرداری خواهان کمک از دولت برای بازسازی این ناوگان است.

ما قوانینی داشتیم که از استقرار صنایع در کلانشهرها و به ویژه تهران ممانعت می‌کرد، اما متاسفانه آن‌طور که باید به این قوانین توجه نشده است استقرار صنایع در کلانشهرها و توسعه خدمات صرفا در برخی از شهرها باعث افزایش جمعیت شهری شده است. متاسفانه عدم اجرای قوانین اصولی باعث شده تا سایر قوانین نیز نتوانند آن طور که باید و شاید در کنترل وضعیت موثر واقع شود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала