سفر محمدجواد ظریف به مسکو و نیویورک

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: آقای دکتر ظریف در چارچوب رایزنی‌ های بین دو کشور ایران و روسیه امشب عازم مسکو می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر ظریف گفت: در این سفر مسائل دو جانبه منطقه‌ و آخرین تحولات بین‌ المللی مورد بحث و رایزنی بین مقامات ایران و روسیه قرار خواهد گرفت.

ظریف: برای ایمن‌سازی آبراه‌های حیاتی، تعهد گسترده داریم - اسپوتنیک ایران
ظریف: برای ایمن‌سازی آبراه‌های حیاتی، تعهد گسترده داریم

موسوی همچنین در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با سفر محمدجواد ظریف به نیویورک طی روزهای آینده، افزود: آقای دکتر ظریف برای شرکت در نشست فوق‌ العاده‌ای که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان ملل برگزار می‌ شود راهی نیویورک می شوند.

وی با بیان اینکه این نشست به منظور بحث و بررسی در مورد منشور سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگر تمهیدات لازم از جمله موضوع اخذ ویزا انجام شود، این سفر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طبیعی است که وزرای خارجه کشورها در این گونه اجلاس‌ ها شرکت کنند اظهار کرد: آقای ظریف از دیپلمات‌های برجسته هستند و آشنایی خوبی با منشور سازمان ملل متحد دارند و این فرصت مغتنمی است که ما دیدگاه‌های خود را در مورد منشور سازمان ملل، مبارزه با یکجانبه گرایی و تاکید بر چند جانبه گرایی بیان کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در مورد برگزاری مجمع گفت‌وگوی تهران طی روزهای آینده در ایران خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک سه شنبه هفته آینده مجمع گفت‌ و گوی تهران با محوریت طرح صلح هرمز که آقای رئیس جمهور مبتکر این طرح بودند با حضور اندیشمندان و سیاستمداران کشورهای مختلف برگزار می‌ شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала