مطهری: نباید انقلاب اسلامی را قربانی ژست انقلابی‌گری کرد

© Photo / IRNAمطهری: نباید انقلاب اسلامی را قربانی ژست انقلابی‌گری کرد
مطهری: نباید انقلاب اسلامی را قربانی ژست انقلابی‌گری کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مطهری: مشکلات ایران صرفا راه‌حل اقتصادی ندارد، بلکه راه‌حل اقتصادی توام با راه‌حل سیاسی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اعتماد، علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس ایران گفت: به تعبیر آیت‌الله مطهری، روحانیت شیعه از نظر روحی به خدا متکی است و از نظر اجتماعی به مردم. این اتکا به مردم همچنان باید محفوظ بماند و لازمه آن حفظ اعتماد مردم به کارگزاران حکومت است. بدون ‌شک بر اثر حوادث اخیر، این اعتماد دچار آسیب شده و باید بازسازی شود.

وی افزود: بدون ‌شک بر اثر حوادث اخیر، این اعتماد دچار آسیب شده و باید بازسازی شود. لازم بود مسوولان نظام به خاطر تصمیم‌گیری بد و اجرای بدتر آن از مردم عذرخواهی می‌کردند، اما می‌دانیم که فرهنگ عذرخواهی و احترام به مردم در جمهوری اسلامی وجود ندارد. نکته مهم‌تر این است که گران شدن بنزین بیشتر یک بهانه برای اعتراضات بود، علت اصلی اعتراض‌ها وضع بد زندگی مردم از یک‌طرف و ناامیدی از بهبود این وضع از طرف دیگر بود.

آغاز بهره برداری تجاری از بندر چابهار ایران طی یک و نیم تا دو سال آینده - اسپوتنیک ایران
مطهری: مشهد نباید به یک ایالت فدرالی و خودمختار تبدیل گردد

وی با بیان اینکه مشکلات ایران صرفا راه‌حل اقتصادی ندارد، بلکه راه‌حل اقتصادی توام با راه‌حل سیاسی دارد گفت: تکیه بر توان داخلی کشور منافاتی با بهبود روابط ما با عربستان و امارات و حتی امریکا ندارد. اگر نگران آرمان‌های انقلاب هستیم، باید بگویم که مثلا آرمان آزادی فلسطین با برقراری رابطه با عربستان و بهبود روابط با سایر کشورهای اسلامی و به‌طور کلی با اتحاد اسلامی بهتر تامین می‌شود تا وضع فعلی. چرا ما نباید با استفاده از توان خود و ایرانیان خارج از کشور لابی قوی با کنگره امریکا داشته باشیم و تلاش‌های اسراییل و عربستان را خنثی کنیم؟ ما نباید ریاضت‌های غیرضروری اقتصادی بر مردم تحمیل کنیم.

مطهری در ادامه بیان داشت: در زمان اشغال کشور هر مقدار خسارت و تلفات برای آزادی سرزمین خود بدهیم واجب است ولی اکنون راه‌هایی برای عبور از بحران فعلی وجود دارد، چرا استفاده نکنیم و ریاضت‌های اقتصادی غیرضروری بر مردم تحمیل کنیم؟ متاسفانه ما راهی را می‌رویم که نتیجه آن قربانی شدن انقلاب اسلامی به‌ خاطر ژست انقلابی‌گری است. انقلابی‌گری به معنی کارهای احساسی و خام نیست. اساس، اسلام است نه انقلاب. به تعبیر آیت‌الله مطهری ما باید انقلاب را اسلامی کنیم، نه اسلام را انقلابی. امروز باید با چشم باز و با چراغ عقل و به دور از احساسات حرکت کنیم، ضمن اینکه به توان داخلی خود تکیه می‌کنیم باید راه‌های بهبود روابط با دنیا را باز کنیم. در جهان امروز هیچ کشوری حتی امریکا نمی‌تواند با دشمنی با بخش اعظم دنیا و دیوار کشیدن دور خود، خود را اداره کند. باید از این طریق امید برای مردم ایجاد کنیم، آنگاه اعتماد مردم به حکومت به درجه قبل بازمی‌گردد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала